Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joris Miedema

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12760 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Eindelijk een dichter van de maand die laat merken dat hij/zij onze reacties appreciëert. Jammer dat het de laatste was.

Nog even over het gedicht zelf: is het kritiek op de menselijke aanval op de natuur? En dat de verschillende meningen zo vastliggen als stenen zodat er geen oplossing in het verschiet ligt? Zomaar wat ideeën.

Pieter

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #12761 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

PieterD schreef : Eindelijk een dichter van de maand die laat merken dat hij/zij onze reacties appreciëert. Jammer dat het de laatste was.

Nog even over het gedicht zelf: is het kritiek op de menselijke aanval op de natuur? En dat de verschillende meningen zo vastliggen als stenen zodat er geen oplossing in het verschiet ligt? Zomaar wat ideeën.

Pieter

Het was niet de laatste dichter van de maand Pieter maar wel de laatste dichter van de maand waar rechtstreeks via dit forum op gereageerd kan worden.

Over het gedicht:

Het lijkt er voor mij op dat overal meningen verkondigd worden, in dit geval is er een leugen verteld.

Voor mijn gevoel is het een beetje als de klokkenluider die nu in een caravan woont omdat hij dingen die verkeerd waren aan de kaak stelde.

De wind blaast de verhalen alle kanten op maar degenen die de verkeerde dingen deden verroeren zich niet (houden hun nerven stijf)

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12789 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Klokkenluider is mooi gevonden, Dettie. Is het de klokkenluider die de vernietiging van de natuur signaleert terwijl niemand naar hem luistert?

Ik wil je complimenteren met deze dichter van de maand waar ik in het begin wat kritisch tegenover stond. Maar deze dichter heeft veel kwaliteit. Zijn gedichten zijn tegelijk surrealistisch en realistisch, verhullend en onthullend, afstandelijk maar toch vol empathie. Hij heeft de absurditeit die ons leven is

verdubbeld en bloot gelegd.

Tot slot veel dank voor alle moeite die je in het forum hebt gestoken.

Je weet dat ik zijn einde betreur.

Pieter

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #12790 door Dettie_3
Ja, ik zag enkele gedichten van Joris Miedema bij Meander

zie meandermagazine.net/wp/2010/03/gedichten-104/

en die vond ik erg goed.

Vandaar dat ik contact met hem opgenomen heb en gevraagd heb of hij dichter van de maand wilde zijn.

Gelukkig wilde hij dat.

Verder dank voor je vriendelijke woorden Pieter.

Ik betreur het einde van het forum ook.

Dettie

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #12806 door Dettie_3
De gedichten van Joris Miedema staan nu in het archief, zie

www.poezie-leestafel.info/joris-miedema

Dettie

Tijd voor maken pagina: 1.455 seconden