Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joris Miedema

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 3 maanden geleden #12561 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

mira schreef : Echte absurdistische humor.

Vind dan maar zo'n uilenbal op de keukentafel!

Daar komt dan de hele familie naar kijken.

De dichter verliest de draad niet: oma, tante en moeder passeren de revue. Hun vondsten zijn merkwaardig, waardeloos.

Maar toch klinkt het einde ietwat tragisch, absurdistisch tragisch.

mira

Het gedicht is ook luguber, morbide, ziekmakend, troosteloos. Ik heb het voorlopig wel gehad met dit soor poëzie.

Pieter

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #12562 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

PieterD schreef :

Het gedicht is ook luguber, morbide, ziekmakend, troosteloos. Ik heb het voorlopig wel gehad met dit soor poëzie.

Pieter

Ik houd wel van dit soort absurdisme, origineel is het zeker zoals je eerder ook opmerkt.

Misschien kun jij eens dichter van de maand leveren Pieter?

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 3 maanden geleden #12563 door

PieterD schreef :

mira schreef : Echte absurdistische humor.

Vind dan maar zo'n uilenbal op de keukentafel!

Daar komt dan de hele familie naar kijken.

De dichter verliest de draad niet: oma, tante en moeder passeren de revue. Hun vondsten zijn merkwaardig, waardeloos.

Maar toch klinkt het einde ietwat tragisch, absurdistisch tragisch.

mira

Pieter

Zo ver zou ik niet willen gaan, Pieter. Het gedicht doet me denken aan een surrealistisch schilderij, met wat absurde beelden, een absurd tafereel. Maar het ráákt me niet echt, vandaar dat ik wss. niet dieper op de beelden inga.

Het is wel een nogal onsmakelijk tafereel.

Tiba.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 3 maanden geleden #12564 door

Dettie schreef :

PieterD schreef :

Pieter

Ik houd wel van dit soort absurdisme, origineel is het zeker zoals je eerder ook opmerkt.

Misschien kun jij eens dichter van de maand leveren Pieter?

Dettie

Dettie, Dettie, moet dat nu echt, als men zegt dat men zich niet goed voelt bij een bepaalde poëzie, dan maar meteen de vraag krijgen zelf een dichter te leveren?

Het is toch de bedoeling zijn mening, indrukken enz... te geven, en dat werd hier bij deze dichter toch gedaan?

Tiba.

Lees meer
16 jaren 3 maanden geleden #12566 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

PieterD schreef : Uilskuiken

van de week lag er een grote uilenbal

bij ons op de keukentafel

's avonds kwam de hele familie

om hem gezamenlijk uit te pluizen

oma vond een paar slechte kaarten

een fles whisky en het botje

van een middelvinger

mijn tante haalde er een arm uit

met daarop een tatoeage van de gulden

hij was waardeloos

moeder vond een schedel

waar haar eigen handen nog boven hingen

Joris Miedema

Origineel tafereel! Het schijnt dat chaos een populair onderwerp wordt, (zie onder Baeke), wat zou ik graag doordringen in de geest van deze dichter.

Pieter

Het gedicht is ook luguber, morbide, ziekmakend, troosteloos. Ik heb het voorlopig wel gehad met dit soort poëzie.

Pieter

Ik vond dit erg tegenstrijdig en ik vraag met mijn vraag om misschien zelf een dichter van de maand te leveren in feite welke poëzie Pieter dan wél zou willen.

Zo gek is dat niet dacht ik, maar het komt kennelijk verkeerd over.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 3 maanden geleden #12568 door
Dettie, het is volgens mij een heel goed dichter. Bij de eerste lezing vond ik dit gedicht origineel, wat het ook is. Na de reactie van Mira las ik het nog eens en zag ik het beeld waarschijnlijk te realistisch en kreeg ik een enorme afkeer van wat ik in mijn verbeelding zag. Ik ben impulsief, dat weet je. Ik schreef toen meteen mijn mening op dat moment. En eerlijk gezegd is die mening nog niet veranderd. En ik ben het met Mira eens dat er een zeer tragische symboliek in het gedicht zit. Het is harde poëzie die tegenwoordig opgang maakt.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden