Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Peter Holvoet-Hanssen (ja)

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12292 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

mira schreef : Epicurisme is een Griekse filosofie en niet in één woord uit te leggen!!!

Soms zijn er ook moeilijke woorden nodig.

Pieter reageerde gewoon op jouw toelichting, Dettie, jij gaf de aanzet, en ik zou moeten/kunnen nadenken over zijn uitleg......niet dus.

Maar dit gaat over een 'recensie', met moeilijke begrippen, niet over het gedicht zelf.

Ik denk echt niet dat deze bewoordingen iets wezenlijks toevoegen aan het smaken etc van dit gedicht. Wat mij betreft, afvoeren!

mira

Mira, dit is ook niet vervelend bedoeld, maar ik snap niet waar je het over hebt.

Ik reageerde op Pieter, zoals bovenstaand al geschreven.

Wat bedoel je met ik zou moeten/ kunnen nadenken over zijn uitleg... niet dus?

En wat bedoel je met afvoeren?

De recensie? De woordverklaring?

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12293 door Dettie_3
Nog even dit, ik begrijp dat Pieter ook alleen maar uit wilde leggen waarom hij dat schreef en ik lichtte even toe waarom ik het eenvoudige taalgebruik vroeg.

Lastig is nu wel dat de genoemde 'moeilijke' tekst van Pieter nu gewijzigd is en het lijkt alsof op die tekst gereageerd wordt ipv op de oorspronkelijke tekst.

Dettie

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12294 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb niets gewijzigd, Dettie. Misschien dat ik even ben teruggeweest bij die tekst maar ik heb helemaal niets gewijzigd. Ik had even het voornemen iets toe te voegen maar dat heb ik niet gedaan

Pieter

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12295 door Dettie_3
Goed Pieter,

wat jij zegt.

Dettie

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12296 door
Dettie schreef:

Wat bedoel je met ik zou moeten/ kunnen nadenken over zijn uitleg... niet dus?

En wat bedoel je met afvoeren?

De recensie? De woordverklaring?

Nou, ik was nogal bondig, want weinig tijd en afgepeigerd, daarom had ik geen zin om mijn hersens al te veel te pijnigen.

Gelukkig heeft Tiba dat wel gedaan.

Met 'afvoeren' doelde ik op de recensie, die in dit geval meer moeilijkheden schept dan oplost, dat is mijn indruk.

mira (met hopen werk en weinig tijd)

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12298 door
De edelman en de bakkersvrouw voeren ons waarschijnlijk naar De ingebeelde zieke van Molière maar er zijn ook andere mogelijkheden.

PH-H blijkt heel wat literatuur in zijn gedicht te hebben gestopt. In de Moord op Dirk van Kleef komen ook een edelman en een bakkersvrouw voor; over deze affaire heeft zelfs Dante Aleghieri geschreven. In zijn kaleidoskopisch gedicht roept PH-H dus allerlei verbanden op, als je belezen bent of bereid bent Google als hulp te nemen.

Ik ben bijna in de verleiding om PH-H als PoeHa te gaan lezen, maar beschouw dit even als een slip of the pen.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden