Kan ik even een paar dagen niet op het forum zijn, kom ik weer even kijken of mijn eenvoudige vraag al beantwoord is en krijg ik zoveel bijdragen te lezen die veel verder en dieper gaan dan ik bedoelde, dat ik er maar moeilijk mee aan de slag kan. Er staat veel zinnigs tussen voor Gedicht Uitgelicht, maar zo kom ik er niet uit.
Ik zal op een rustiger moment alle bijdragen nog met meer aandacht lezen, maar mag ik even terugkomen op mijn vraag:
Kunnen jullie in enkele zinnen (2 of 3) zeggen of je dit poëzie of proza vindt of iets er tussenin en waarom?
Misschien moet ik erbij zeggen:
En willen de anderen daar dan NIET op reageren? Ik wil graag de MENINGEN inventariseren, en geen discussies ontrafelen...
Ook ik heb niet stilgezeten ondertussen:
Peter Holvoet-Hanssen (Antwerpen - 1960) zegt over zichzelf:
Ik was als kind een fantast, een dromer. Met mijn rode haren werd ik vaak gepest op school. In mijn hoofd zaten allerlei figuren die ik zou willen zijn: Winnetou, zeerover, een tovenaar die bijzondere dingen uitvond. Maar daar kon allemaal niets van terecht komen.Ook droomde hij ervan ooit sneeuw te kunnen maken.Toen hij weer eens geplaagd werd, zei hij tegen zijn plaaggeesten: Wacht maar, op een dag zal ik sneeuw maken.Natuurlijk werd hij uitgelachen, maar hij tekende hoogspanningsmasten vol met o.a. kristallen bollen waarmee je kunt schudden om het te laten sneeuwen. Hij is ze gaan verzamelen.
In zijn eerste dichtbundel heeft hij daarom het gedicht opgenomen dat Sneeuwmaker heet. En eindigt hij zijn monoloog met: Sneeuwmaker ben ik in het diepst van mijn gedachten gebleven.
Beluister hem hier:
internetradio.vrt.be/radiospeler/v2_prod...stor_20082006_Peter5
Een aantal hier genoemde zaken las ik ook, maar interpreteerde die soms toch anders. Maar dat is voor later.
Nu eerst graag een antwoord op mijn vraag

. Ik ben al met het stuk bezig en wil dat graag een beetje systematisch doen (zo zit ik nu eenmaal in elkaar, sorry).
Librije.