Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anna Enquist* (nee)

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9215 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 17 mrt 2005 01:53 pm

Ik weet niet of ik het mag zeggen maar ik vind haar andere gedichten mooier. Deze over haar dochter zijn wel toegankelijker maar het is háár verdriet. Weet niet zo goed hoe ik het zeggen moet...

Zij is in deze gedichten haar persoonlijke verdriet aan het verwerken en in haar andere gedichten zit het universele wat ik juist zo mooi vind.

Liefde, de tijd die verstrijkt enz.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9216 door Dettie_3
Geplaatst: 17 mrt 2005 06:31 pm Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht Meld post Verwijder dit bericht Bekijk het IP van deze gebruiker

Ik geloof dat ik je mening niet deel, Bernadet.

Een gedicht als Essentie van het missen is tegelijk persoonlijk maar ook heel universeel. Even prachtig als haar andere gedichten.

Groetjes. Tiba.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9217 door Dettie_3
Geplaatst: 17 mrt 2005 07:00 pm

Ik weet niet of ik het mag zeggen maar ik vind haar andere gedichten mooier. Deze over haar dochter zijn wel toegankelijker maar het is háár verdriet. Weet niet zo goed hoe ik het zeggen moet...

Je mag alles zeggen lijkt me,

Wat jij zegt was ook precies de kritiek in de recenties die ik las.

En ik snap ook wel wat je bedoelt....het is veel expleciter en persoonlijker (in haar persoonlijke situatie geschreven) dan haar andere gedichten en daarooor is er veel minder ruimte voor het zoeken naar de grote universele thema s, en wat ze precies bedoelt te zeggen (wat juist zo leuk is bij Enquist)

Maar ik vind het zelf toch wel erg mooie gedichten...

het wekt bij mij wel een bepaalde ontroering.

En heeft heeft iets heel integers, het is uit noodzaak geschreven en dat voel je.

Groetjes,

Wil

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9218 door Dettie_3
Geplaatst: 17 mrt 2005 08:30 pm

ja dat zeg je mooi Wil. Het is uit noodzaak geschreven en dat voel je.

Ik krijg het gevoel dat het van haar privé is, daar heb ik niets bij te zoeken, dat het haar rouwproces is. Het is te privé.

Ik vind de gedichten ook wel mooi maar wat zo specifiek is aan haar gedichten ontbreekt hier. Deze gedichten zijn veel meer naar binnen (haarzelf) gericht terwijl haar andere gedichten meer uitdragen.

Dettie

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9219 door Dettie_3
Geplaatst: 26 mrt 2005 11:14 am

En alles staat weer op de site

www.poezie-leestafel.info/anna-enquist

Dettie

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #9220 door Dettie_3
Geplaatst: 12 aug 2005 08:55 pm

Onlangs nog onder vrienden een gesprek gehad over poëzie en over Enquist. Bij deze nog een gedicht uit haar bundel "De tussentijd", over het verlies van haar dochter. "Een menigte" is het aanvangsgedicht van de bundel. Een poging, denk ik, om haar verdriet universeel te maken, niet alleen zij heeft/had te maken met zo'n verlies...

Tiba.

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden