Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
tiba schreef:
Kijk, dat is nu een gedicht dat "vreet".
Het staat in een bloemlezing die ik in maart 2005 kocht, sindsdien al ettelijke malen doorbladerd...
Het raakt telkens weer, neen, het snijdt en kerft.
Het is bijna heiligschennis (ik vind even geen ander woord) om dit ook mooi (of prachtig geschreven of wat dan ook) te noemen.
Tiba.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
dit was helder oordag
en stikdonker
Beste Tiba Ik denk dat je die bundel beter niet meer kunt lezen, althans zeker niet deze gruwelijke gedichten. Je wordt er alleen maar ongelukkig van. We weten allemaal dat er overal van deze gruwelijkheden gebeuren, of gebeurd zijn. Denk aan de Holocaust, of nog niet zo lang geleden, Srebenica. En wat zal er nu allemaal niet in Irak gebeuren en in Afghanistan? Ondanks de emoties die dit alles bij ons oproept maken we de keuze toch door te leven, daarmee aantonend dat we in onze eigen omgeving voldoende zachtheid ondervinden die tegen al die hardheid en ellende opweegt. Ik kan al jaren niet meer tegen die "realistische" films
vol bloed en geweld, voor mij hoeven deze gedichten dus eigenlijk ook niet. Ofschoon ik je helemaal niet kwalijk neem dat jij dit hebt willen plaatsen.
Met veel sympathie, Pieter
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen