Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Voor mij werken andere manieren om wat er gebeurt duidelijk te maken beter
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Daarom is het mooi dat de poezie zo divers is, toch?
Ik 'geniet' van deze bijzondere discussie, zo leer je ook hoe bij mensen gedichten overkomen en wat gedichten met mensen doen.
Nou voor mezelf kan ik eerlijk zijn, ik ben gewoon een watje.
Ik word er letterlijk beroerd van als ik nietsvermoedend zo'n 2e regel lees en zie het ook voor me wat zij beschrijft. Het slaat in als een mokerslag en ik raak daar totaal van slag van en door die ene regel kán ik nauwelijks verder lezen. Omdat dát beeld me voor ogen blijft hangen en de rest nauwelijks meer tot me doordringt.
Ik heb mezelf moeten dwingen om verder te lezen en de laatste regel ik vertaal je voor vandaag uit de dood vind ik prachtig.
Dat doet recht aan iedereen die op een gruwelijke wijze is omgekomen.
Maar ik beken ik zal niet gauw dergelijke gedichten lezen omdat het bij mij té veel verschrikkelijke beelden oproept waardoor ik eigenlijk min of meer verlamd raak van die ellende. Uit zelfbescherming dus.
Maar anders dan jij, dwing ik me verder te lezen,
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen