Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marc Tritsmans (ja)

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #11996 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Een e-reader is een soort computerboek. Je kunt dan boeken downloaden tegen betaling als je een e-reader hebt. Op zo'n ding kun je heel veel boeken opslaan, een boekenkast wordt min of meer overbodig

Hier heb je een link www.ereaders.nl/

dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #11997 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht
Haha! Of, hoe je ogen je kunnen bedriegen bij een woord! Het begrip e-Reader is me wel bekend... maar mijn ogen registreerden "ereeáder".

Die e-Readers zijn erg in opkomst, maar eh... geef mij maar papier en een kaft in handen.

Dank voor de uitleg...

Rob

Lezer100

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #11998 door Lezer100
Tiba en Rob: nooit gelezen dat de boekhandel het in zijn broek doet uit angst voor de e-reader? Over 30 jaar zijn boekenlezers even zeldzaam als nu postzegelverzamelaars. (Dank voor de uitleg, Dettie.)

Pieter

P.S. Het is uit milieuoogpunt trouwens een goede ontwikkeling. Straks kan het hele papierproductiehoutareaal voor voedsel worden gebruikt.

Lezer100

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #11999 door Lezer100
In dat laatste zit wel wat, maar... als we geen stroom meer hebben of zo, dan kunnen de bits en bytes niet meer gelezen worden. Dat vind ik met de hedendaagse computerisering sowieso al gevaarlijk...

Lezer100

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12000 door Lezer100

Rob Haster schreef : In dat laatste zit wel wat, maar... als we geen stroom meer hebben of zo, dan kunnen de bits en bytes niet meer gelezen worden. Dat vind ik met de hedendaagse computerisering sowieso al gevaarlijk...

Je hebt helemaal gelijk, Rob, door onze afhankelijkheid van elektra gaan er nog grote rampen gebeuren. Nog even voor Dettie: ereader moet zonder tussenstreepje.

Pieter

Lezer100

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12002 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Ik denk dat geleerden nog over de correcte spelling tobben Pieter.

Bij Bol en selexyz wordt het aangeboden als e-reader.

Anderen schrijven weer eReader en weer anderen ereader.

Als verklaring mét het streepje wordt gegeven...

De "e" heeft dezelfde betekenis als in "e-mail"("electronic") en er is geen reden om voor een andere manier van spellen te kiezen in het geval van een electronische reader. Het wordt daarom dus gewoon "e-reader" mét streepje.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden