Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Pieter schreef : Zoals Dettie zou ik willen begrijpen wat bedoeld wordt; blijkt de dichter na afloop te zeggen: ik heb er niets mee bedoeld dan voel ik me als lezer verneukt.
De dichter(es) wil iets overbrengen op de lezer.
Waarom zou je niet poezie kunnen schrijven om met jezelf in het reine te komen, om maar een klein voorbeeld te noemen? Wat is dat voor een eigenaardige neiging om steeds maar de *primaire* functie van poezie een soort van maatschappelijke, didactische functie toe te schrijven? Ik vind dat echt nergens over gaan, het spijt me.
Pieter we voeren hier een inhoudelijke discussie over poëzie en gedichten en hoeven niet met dit soort termen te beginnen. Hoor en wederhoor maar geen persoonlijke aanvallen alsjeblieft.Je meest aanvechtbare opmerking is wel dat een kunstschilder niet gevraagd wordt te communiceren; die is zelfs dom.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Dettie, je hebt zeker niet gelezen hoe denigrerend Martijn over mij schrijft? En volgens mij kan hij wel tegen een stootje, ik trouwens ook.
Het gaat inderdaad niet over gelijk hebben wat de inhoud van het gedicht betreft, ik interesseer me voor de inhoud en de bedoeling van de dichter.
Als hij met woorden iets wil visualiseren, wat Martijn beweert, dan ben ik al een beetje achter zijn bedoelingen. Je moet niet zo bang zijn voor een stevige discussie
Pieter
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen