Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
leni schreef : Kunst is per definitie gekunsteld, daar ben ik het volledig mee eens.
Ik vind het minste wat ik over deze poëzie kan zeggen dat ze biezonder origineel is...lange tijd geleden dat ik nog zulke 'ernstige grappigheid' heb ontmoet in poëzie. Vroman die heeft het ook wel..
Misschien wel heel af en toe iets tever gezocht..(naar mijn persoonlijke smaak dan. Boeiende, kleurrijke figuur; zie je ook aan zijn foto..en tegelijk met veel diepgang (lees je in zijn commentaar)
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Je lijkt mij een erg rationeel persoon, een alfa-persoon. Mijn gedichten zijn sterk visueel. Ik geloof dat daar de schoen wringt: een onvermogen dingen niet abstract maar juist visueel te zien.
Dettie schreef : Geplaatst: 03 jul 2008 05:10 am
Martijn, je zou eerst eens kunnen beginnen met goed te lezen. Ik had het niet over gedichten maken maar over het publiceren ervan, en dat is iets heel anders. Je hebt zelf het woord gekunsteld een andere betekenis gegeven, ik niet. Ik verbied niemand iets. Het is unfair om me dat in de schoenen te schuiven.
Je lijkt mij een erg rationeel persoon, een alfa-persoon. Mijn gedichten zijn sterk visueel. Ik geloof dat daar de schoen wringt: een onvermogen dingen niet abstract maar juist visueel te zien.
Bijna elk abstract begrip heeft voor mij iets visueels; ik heb er bijna altijd een beeld bij. Jouw aantijging lijkt me dus onterecht. Maar bij de lelijke luchtwortels van de logica kan ik me niets voorstellen dat op de logica betrekking heeft.
Van alle schepselen is de mens het ijdelst; van de mensen is dat de dichter.
(Heinrich Heine)
Pieter
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen