Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stukje Leestafelgeschiedenis (over de toestemmingen)

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6820 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 12 feb 2006 06:08 pm

Wat ik aldoor ook had moeten zeggen, als Tiba er niet zoveel werk in had gestoken met zoveel enthousiasme en zoveel toewijding dan was er nooit een poëzieafdeling gekomen en hadden nu niet zoveel dichters enthousiast ja gezegd. ere wie ere toekomt.

Tiba dankjewel!

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6821 door Dettie_3
Geplaatst: 16 feb 2006 09:23 am

Dario schreef:

Let op: vertalingen vallen ook onder auteursrecht. Bij oudere buitenlandse dichters/dichteressen mag alleen het origineel worden gebruikt.

Ik heb gezocht op internet en je mag alleen vertalingen op de site plaatsen mits je daarvoor toestemming hebt.

Iemand die vertaalt moet ook toestemming hebben om te mogen vertalen van óf de schrijver óf de erven indien de schrijver overleden is.

Ik ben er nog niet achter hoe het bij Emily Dickinson zit, dat ben ik nog aan het uitzoeken.

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6822 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 11:33 am

Iemand die vertaalt moet ook toestemming hebben om te mogen vertalen van óf de schrijver óf de erven indien de schrijver overleden is.

Ja, we wachten dus af of er daaromtrent eventueel ook toelatingen komen...

Groetjes. Tiba.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6823 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 01:31 pm

Ik ben het schema aan het overschrijven, Dettie. Ik stuur het in het week-end op. Ik kom nu inderdaad aan 41 dichters :D .

Groetjes.Tiba.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6824 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 02:21 pm

Veel he :D

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #6825 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 02:32 pm

Ja, we wachten dus af of er daaromtrent eventueel ook toelatingen komen...

Als ik vertaalde gedichten wil plaatsen moet ik én de vertaler, én de uitgever, én de dichter zelf toestemming vragen. Dat houdt in dat ik adressen moet zien te vinden van de vertalers én de dichters (uitgevers lukt wel). En ik kan wel een beetje Engels schrijven maar geen andere talen. Ik zou nu even niet weten hoe ik dat aan moet pakken. Vandaar dat ik bij toestemming van een uitgever heb gezet achter een buitenlandse dichter "in de vertaling van..." Van dezelfde buitenlandse dichter heb ik dus geen toestemming om gebruik te maken van een andere vertaling.

Ik heb nu mijn handen al behoorlijk vol aan toestemming krijgen voor Nederlandse en Vlaamse dichters. Ik ben momenteel dus niet bezig met buitenlandse dichters.

Verder is het heel vreemd ik heb van de Vlaamse uitgevers alleen nog maar antwoord gehad van Lannoo. Daar hebben jullie het resultaat van gezien bij de Vlaamse dichters zélf. Voor de rest geen enkele reactie.

Snap er niets van.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden