Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Willi Fraikin-Traeger schreef : Maar v.w.b. dichters zoals Bergengruen (ik heb zijn Duitse uitgevers benaderd) waarvoor die 70-jaren norm geldt: waarom beginnen wij dan niet, naast deze site, een cirkelvormige emailketting voor het vertalen van huidige poëzie?
Stel: ik maak een vertaling, en stuur hem b.v. Dettie: die stuurt hem weer door en na zoveel schijven komt hij bij mij terug. Goed voor mijn vertaalkunde en leuk voor jullie om een mooi buitenlands gedicht te lezen naast de Nederlandse vertaling! Wat vinden jullie hiervan: of : het originele gedicht plus vertaling gaat rond via email, maar de reacties erop op deze site?!
Ik wil de eerste aanzet wel geven:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Willi Fraikin-Traeger schreef : Misschien ten overvloede genoemd,
maar Internet (deze site dus) is wettelijk een openbaar medium, zoals radio en televisie. Ook zoals de geschreven pers.
Logisch dat alles dat met rechten/plichten te maken heeft, op dit medium van toepassing is.
Met onze "PoëzieLeesRouteA'foort" schurken wij ons er ook tegen aan: wat je op je raam hangt leesbaar voor buiten, is een openbare ruimte, waarbij eisen gesteld kunnen worden waaraan ook billboardontwerpers en bushokjeaffichevormgevers zich te houden hebben.
Om deze reden heeft de redactie het thema "censuur" afgewezen.
Wij houden niet van zwarte balkjes plakken.
U wel?
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen