Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marcel van Maele (ja)

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10305 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Bedankt voor de tib, Tiba.

Deze passage viel me op. Ik dacht dat Claus boven alle kritiek stond maar

Chretien Breukers durft wel. Dan moet je toch wel overtuigd zijn van eigen kunnen.

en Van Maele permitteert zich nogal eens Clausiaanse flauwiteiten als Schamel en onopgemaakt / naakt en onvolmaakt / weet hij dit gedicht.

Jij hebt ongetwijfeld een bundel van Claus, Tiba. Staan er dergelijke flauwiteiten in?

Pieter

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10307 door Dettie_3
Ik ben even niet mee.

mira

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10309 door Dettie_3
Het valt me altijd weer op, Mira, hoeveel kritiek dichters op elkaar hebben.

Nu weer Chretien Breukers op van Maele en Claus. Ook verwijs ik naar het nieuwe onderwerp dat ik opende onder Erik Jan Harmens. Hier ook zware kritiek op zowat de hele Nederlandse en Vlaamse dichtwereld. Mijn vraag aan Tiba was of zij in bundels van Claus de "flauwiteiten" is tegengekomen waar Breukers een voorbeeld van gaf. Ik verkeerde in de mening dat Claus als een van onze beste dichters werd beschouwd en eigenlijk boven alle kritiek verheven was.

Pieter

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10310 door Dettie_3
Niet alles wat Claus schreef is "meesterlijk" of grote poëzie. Hij schreef ook dingen die meer "versjes" zijn of rijmpjes, maar natuurlijk ook prachtige gedichten.

En ja, Claus werd ook regelmatig bekritiseerd, als ik me goed herinner, vooral voor zijn latere gedichten.

Tiba.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10311 door Dettie_3
Dank je, Tiba. Ik ga proberen een bundel van Claus te bemachtigen.

Pieter

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #10312 door Dettie_3
Ik sluit me aan bij Tiba's reactie, ik denk dat iedereen die iets publiceert onderhevig kan zijn aan kritiek, de grote en de kleine dichters, en ook de grote hebben wel eens minder kwaliteit, maar om daar dan met de grove borstel door te gaan, of met de bijl...da's natuurlijk weer wat anders, misschien ook een kwestie van provocatie of aandacht trekken.

mira

Tijd voor maken pagina: 0.481 seconden