Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Het gaat om het nummer 7 Oktober 2007, ik neem aan het meest recente nummer van Poëziekrant.
Lucija Stupica staat met rode paraplu op de voorkant afgebeeld - trouwens ook een interessant interview.
Johanna schrijft o.a. hoe zij, toen ze echt nog krap bij kas zat, ging winkelen voor lingerie maar eerst een boekhandel binnenstapte en er buiten ging met gedichten van Herman; waardoor haar geld op was om de lingerie aan te kopen. Herman heeft, toen zij hem dat ooit vertelde, in haar plaats lingerie voor haar gekocht (nadat hij de maten had nagevraagd natuurlijk). Johanna verwijst ook naar het boek van Kristien Hemmerechts, Taal zonder mij, waarin Kristien dat verhaal nogal naar haar hand zou gezet hebben. (ik moet het nog eens terug ter hand nemen). Johanna vertelt dat de juiste versie in de correspondentie tussen haar en Herman staat en dat die correspondentie opgeslagen ligt in het Stadsarchief van de Antwerpse bibliotheek.
Jan S
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen