Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
en bovendien door iemand die zelf schrijft en er dus "baat" bij heeft bepaalde dingen op een specifieke manier voor te stellen
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Elisabeth schreef:
Quote:
ik ben nu al vollop in Taal zonder mij aan het lezen en daar kan ik inderdaad wel veel uit halen!
ik zal ook eens gaan kijken naar Uitspraken over poezie zoals je zei
Hallo Elin,
Met "Taal zonder mij" moet je wel uitkijken want dat boek is gebaseerd op de ervaring van iemand die Herman DC natuurlijk alleen de laatste jaren van zijn leven heeft gekend (en toen was hij, na zijn echtscheiding, erg veranderd) en bovendien door iemand die zelf schrijft en er dus "baat" bij heeft bepaalde dingen op een specifieke manier voor te stellen. Wat de interpretatie van sommige gedichten betreft, blijkt trouwens uit het boek zelf dat de schrijfster, Kristien Hemmerechts, haar interpretatie heeft neergeschreven, hoewel mensen die de dichter langer gekend hadden haar erop hadden gewezen dat ze zich vergiste.
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen