Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Herman de Coninck (nee)

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1287 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 27 dec 2006 06:52 am

En wat dachten jullie van de Herman De Coninck prijs die in 2007 uitgereikt zal worden? Hijzelf heeft tijdens het leven geen prijs in ontvangst mogen nemen, meen ik te weten. En nu ineens een prijs naar zijn naam. Posthuum eerbetoon?

www.boek.be voor meer info. Het lijkt of het grote publiek ook zal kunnen zijn (of is het haar) zegje doen.

groetjes,

Jan S
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1288 door Dettie_3
Geplaatst: 25 jan 2007 09:20 am

Het jaar 2006 was om en ik heb wederom toestemming gevraagd aan de Arbeiderspers om de gedichten van de dichters die bij hun aangesloten zijn te mogen laten staan en eventueel te vervangen voor andere gedichten.

De Arbeiderspers vraagt op hun beurt aan de dichters om toestemming.

De erven De Coninck geven wel toestemming maar vinden 19 gedichten teveel. Er zullen dus 9 gedichten weg moeten.

Tiba, als grote De Coninck liefhebbster, welke gedichten wil jij absoluut laten staan?

Dettie

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1289 door Dettie_3
Geplaatst: 27 jan 2007 12:07 am

Pff, moeilijk hoor. Alle gedichten herlezen.

Morgen het hele item opniew doornemen...

Met bloedend hart mijn keuze opgestuurd naar Dettie. Echt niet gemakkelijk!

Aan Dettie nu om de knoop door te hakken.

Tiba.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1290 door Dettie_3
Geplaatst: 29 jan 2007 04:45 pm

Ik heb het ontvangen Tiba, dankjewel. Mijn mail doet het nu niet, kan o.a. niets versturen dus ik laat hier maar even weten dat ik je mail gehad heb.

Kan me voorstellen dat het vreselijk moeilijk was om te kiezen.

Groetjes

Dettie

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1291 door Dettie_3
Geplaatst: 10 mei 2007 07:15 pm

Vandaag een nieuwe uitgave besteld "gedichtenkladden" met tekeningen en niet gepubliceerde gedichten van Herman De Coninck. (zie ook www.literarte.be ) Ik laat hier nog iets weten als ik het ontvangen en gelezen heb.

En de nieuwe data voor "Koningsblauw" de hommage aan Herman zijn ook gekend voor dit jaar. (zeer binnenkort trouwens in diverse Vlaamse steden www.begeerte.be )

Jan S

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1292 door Dettie_3
Geplaatst: 21 mei 2007 08:50 pm

22 mei morgen..10 jaar is het geleden dat ik in mijn auto stapte na schooltijd..en ik op mijn radio een'extra' nieuwsuitzending hoorde..Herman De Coninck was in Lissabon overleden. Ik zat als van de hand Gods geslagen in mijn auto..toen ik daarna achteruit reed van de parking op school reed ik in de zijkant van een auto van een collega die ik niet had gezien..We wisten allemaal dat Herman geen lang leven beschoren was met zijn onregelmatige levensstijl maar zo snel..dat had ik niet verwacht.Ik troost mij met een paar overgetelijke gedichten..

leni

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden