Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Herman de Coninck (nee)

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1275 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 18 jul 2006 03:14 pm

Trouwens, Wierenga maakt een klein foutje. Het was Martinus Nijhoff die in het bekende gedicht Awater schreef: "Lees maar! Er staat niet wat er staat!" Die regel begint derhalve niet met: "Kijk maar!..." zoals Wierenga beweert. Maar ach, het zij hem vergeven.

Wouter
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1276 door Dettie_3
Geplaatst: 18 jul 2006 03:33 pm

Ik ben gisteren toevallig door Taarlo gereden. De verleiding is dan groot om uit te stappen en aan iedere in de tuin zwoegende inwoner te vragen of ze toevallig weten waar Herman De Coninck verbleef dan wel waar zijn zuster woonachtig is. Maar nee, dan slaat de gene toe. Net zoals die keer dat ik voor het huis van Jan Wolkers langsreed, hem vlak bij de weg zag staan, afremde en verbijsterd doorreed. Maar ja, 't zijn achteraf net mensen, want Wolkers zwaaide heel vriendelijk.

Wouter

PS Ik heb vakantie, dat merk je wel. :wink:

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1277 door Dettie_3
Geplaatst: 18 jul 2006 03:36 pm

PS dat vinden wij wel leuk! :wink:

Dettie

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1278 door Dettie_3
Geplaatst: 18 jul 2006 11:07 pm

Ik ben gisteren toevallig door Taarlo gereden. De verleiding is dan groot om uit te stappen en aan iedere in de tuin zwoegende inwoner te vragen of ze toevallig weten waar Herman De Coninck verbleef dan wel waar zijn zuster woonachtig is. Maar nee, dan slaat de gene toe. Net zoals die keer dat ik voor het huis van Jan Wolkers langsreed, hem vlak bij de weg zag staan, afremde en verbijsterd doorreed. Maar ja, 't zijn achteraf net mensen, want Wolkers zwaaide heel vriendelijk.

Hallo Wouter,

In Taarlo was ik nog nooit, die naam is me trouwens alleen bekend door HDC. Ik weet niet wat ik zou doen als ik er ooit kwam.

Alleen deze bedenking: nu kent men zijn naam daar misschien nog wel (geen idee of hij in Taarlo gekend was), binnen 10 jaar wellicht niet meer... .

Heel leuk deze anekdote over Wolkers.

Groetjes. Tiba.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1279 door Dettie_3
Geplaatst: 19 jul 2006 09:19 am

Taarlo is een schitterend brinkdorp nabij het Drentse Assen. Het ligt niet eens ver van Groningen af, dus ik had er al veel eerder heen moeten gaan. Behalve het typische Nederlandse en provinciale karakter, is het dorpje omgeven door schitterende natuur; heidevelden, bossen, landbouwgrond en grasland. Het bezoeken waard, alhoewel je er na een dag ook uitgekeken bent. Genieten van de rust blijft dan over.

Wouter

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #1280 door Dettie_3
Geplaatst: 19 jul 2006 09:35 am

Wouter schreef:

Maar nee, dan slaat de gene toe. Net zoals die keer dat ik voor het huis van Jan Wolkers langsreed, hem vlak bij de weg zag staan, afremde en verbijsterd doorreed. Maar ja, 't zijn achteraf net mensen, want Wolkers zwaaide heel vriendelijk

Ik was nog maar net 17, kwam ik hem tegen in Amsterdam (wel "bewust" gezocht naar zijn woonomgeving) en er indertijd uitgebreid mee gesproken. Heb ik daarna een stukje over geschreven in de schoolkrant, waar ik toen redactielid van was.

In 1989 trof ik hem ook aan in Texel. Langs zijn huis gefietst met ons hele gezin (onze kinderen waren toen nog heel klein). En inderdaad een vriendelijke zwaai vanuit zijn tuin, terwijl wij verbijsterd doorfietsten.

groetjes, irene

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden