Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
tiba schreef:
Mijn reactie volgt als ik wat meer tijd heb.
Nu eventjes druk.
Tiba.
.Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Dettie schreef:
Een slangenvel is een stukje huid.
Hij noemt zijn eigen gedichten zeldzaam wrakhout of een handgranaat.
Hij laat een stukje van zijn huid na (stukje van zichzelf) voor de gelukkige vinder.
en hoopt dat de vinder het ervaart als een zeldzaam stukje wrakhout of dat zijn woorden het effect hebben van een handgranaat.
Hij denkt wel eens dat het anders is (zijn gedichten worden niet gewaardeerd, gevoeld, ervaren)
Dat is wat ik er in zie tenminste, misschien dat Tiba het heel anders ziet?
Dettie
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Elke dichter is erop uit met woorden te overtuigen, hij begint dus met een leugen als hij doet alsof woorden onbelangrijk zijn. Hij is aan zijn schrijftafel gaan zitten en dacht: hoe zal ik eens mooi zeggen hoe ik een gedicht schrijf? (maniërisme) Mooi is het trouwens niet.
Dan volgt een voorbeeld van valse bescheidenheid. Hij suggereert dat zijn poëzie een vorm van stamelen is, toch vindt ie die goed genoeg om te publiceren. Aan het einde smacht (smachten=verlangen naar) ie nog steeds, hij heeft een onvolmaakt couplet geschreven, volgens zichzelf. Wat zou hij dan wel moeten zingen? Dit moeten jullie me maar eens uitleggen.
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen