Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Mariska schreef : ik had net een reactie getypt en nu is hij weer weg?
nou dan maar overnieuw ..
sorry van mijn late reactie maar ik vind het heel fijn dat jullie er zo'n andere kijk op hebben .. ik ben nu al bij gdichtenanalyse vier en zie eigenlijk in zoals ik ook lees dat dit een lastig gedicht is om te analyseren want er is weinig (woorden, rijm, etc.) je kan er niet heel veel mee als je er 3 pagina's over moet schrijven .. daarom heb ik bij nader inzien een ander geicht gekozen .. maar jullie reactie's zijn niet voor niks geweest want ik heb er heel wat van geleerd ..
ik kies nu gedichten waarvan ik zeker weet dat ik er iets goed over kan schrijven .. ik koos voor gemompel (iemand vroeg dat) omdat ik het een leuk grapje vond. Hij leek ons inderdaad in de maling te nemen. jammer genoeg kan ik hier dus weinig mee want het is moeilijk te analyseren ..
inplaatshiervan heb ik nu dit gedicht gekozen;
Regen
Vroeger dacht ik:
als je
in de regen
heel hard rent
De rest van het gedicht is hier te lezen
www.taallessenonline.nl/gedichten/regen.htm
jullie kunnen hier gewoon naar kijken maar reageren mag altijd, wat vinden jullie van dit gedicht? zou het goed genoeg zijn om goed te kunnen analyseren??
alvast en nog bedankt voor jullie hulp en reactie's ..
groetjes, mariska.
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen