Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

uitslag Turing foundation gedichtenwedstrijd

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11047 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dag Mira t.z.t komen alle honderd gedichten op het internet.

En dan met een link kunnen we bespreken zonder auteursrechten te schenden, maar voorlopig hangt er nog nergens een naam aan!

Ik ga straks weer luisteren, maar aangezien het niet op leestafal geplaatst kan worden, ga ik het niet weer opnemen en dan moet ik bestanden veranderen en zo.

En Pieter gaf aan , bij mij niet hier, dat je het programma ook op internet kan horen. Als je een geluidskaart en speakers hebt dan wel te verstaan.

Ik ga zo mogelijk elke avond luisteren.

Ik weet niet wat het verder nog brengt, maar gisteren was gewoon duidelijke taal,niets versluierd en daar houd ik van!

Wat vond je van mijn inzending? Misschien houd jij weer meer van gedichten gedichten en niet tekstjes zoals ik ze schrijf,meer mini mini colums dan gedichten,alhoewel daar ook weer veel uitzonderingen op zijn, als je al kijkt bij mij, mooi vinden HOEFT NIET, daar moet je als schrijfster tegen kunnen.

Terug naar het OOG , vanavond draagt niet Komrij voor, ik ben vergeten wi wel.Zo mogelijk zeg ik er iets over. Maar als ik het niks vind, klinkt dat zo raar als je zelf bent uitgeschakeld, onzin, een mens moet vrij zijn in wat hij denkt.

Nog even wat ik over versluierde gedichten zei, die kunnen heel melodieus zijn en woorden , die me raken zonder dat ik verder naar exacte betekenissen zoek.

Dat geldt trouwens voor veel kunstwerken!

Als ik niet te moe ben zeg ik straks nog iets over het gedicht vanavond. Maar het is aldoor pas om 23.50 behale de 27e dan is het hele oog er aan gewijd.

Vriendelijke groet.

manja croiset

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11049 door
www.radio1.nl/terugluisteren

Log in op bovenstaande url en voer het tijdstip 23.oo uur in.

Pieter

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11050 door
Dank je Pieter!

Ik ga zo in bed luisteren dit keer.

Ik luister al naar het programma sinds het bestaat.

Manja

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11051 door
Ontdaan , Ook een mijn vader., Maar hij heet de jas, van mij mag deze winnen. Ontroerd.

Ook dit niet versluierd . prachtig in zijn eenvoud, Even slikken van emotie pm dit gedicht en voor het eerst nu toch ook, waarom dit wel en ik niet.

Ik kan alleen maar zeggen luister.

Ramsey Nasr las nu.

Manja

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11052 door
Inderdaad een prachtig gedicht!

Pieter

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11054 door
Mira, John Jansen van Galen heeft 20 gedichten uit gekozen uit de top 100 en die worden tot de 27e elke avond voorgedragen.Dus dit is ook alweer een soort jury/ een selectie!

En verder zal ik proberen het niet meer over mijn deelname hebben, maar tot de gedichten beperken.

Met dit als besluit. Ik schreef bij het gedicht van gisteren waarom dit wel en het mijne niet! Dit was heel terecht door, maar omdat ik bij mijn emotie terecht kwam( ik denk iedereen, die zijn vader van een sterke man tot iets nietigs heeft zien verschrompelen) een emotie, die ik ook heb bij mijn gedicht en het gedicht van eergisteren emotioneerde niet, het was niet slecht,maar niet ontroerd...

En vanaf nu zal ik me dus bepalen tot het luisteren naar de nog voor te dragen gedichten, dat was ik zonder meer van plan en toen kwam dat van gisteravond zo dicht bij!

Excuses.

Manja Croiset

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden