Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

uitslag Turing foundation gedichtenwedstrijd

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11135 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Cyra schreef : Ik heb hier zelf ook ooit een kort gedicht over geschreven:

Verborgen is

het woord

het woord

wat het zegt

:)

Dat zegt het heel goed, Cyra. Prachtig poëtisch aforisme. Pieter

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #11138 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Ik vind het erg moeilijk om te oordelen vooral omdat de mensen die de gedichten voorlezen zo verschillen. Ik vind de stem van Ramsey Nasr erg prettig om naar te luisteren en de stem van Komrij een stuk minder prettig. Dat heeft ook invloed op mijn oordeel over een gedicht.

De jas lijkt door het mooie voorlezen van Nasr al meteen een goed gedicht maar ik zal er nog een paar keer naar moeten luisteren om mijn mening te kunnen geven.

Wat ik echt erg goed vind, is dat gelijk verteld wordt wát ze goed aan het gedicht vinden. Soms vind ik dat verrassend.

Ik blijf luisteren en hoop dat we met z'n allen ook tot een winnaar komen.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11139 door
Leuk Dettie! Je hebt dus tegenwoordig geluid op je pc.

Ik ben met je eens dat Nasr veel prettiger voorleest dan Komrij.

Ja en misschien komen we gezamenlijk tot een winner,maar we krijgen er maar 20 van de 100 te horen en dan op de 27e de uiteindelijke.

Vind je het gek, dat ik de jas vergeleek met mijn gedicht "mijn vader", misschien heb je nog geen gelegenheid gehad dat te lezen/ beluisteren.

Misschien is het alleen mijn eigen beeld, wat ik bij de jas had en mijn vader niet in mijn tekstje ,maar in werkelijkheid! het gaf MIj dezelfde emotie.

Je moet het allemaal nog steeds alleen mannen/ vrouwen!

Ik hoop dat ik het elke avond volhoud, ja ik kan natuurlijk ook net als jullie indirect luisteren, maar daar kan ik me slechter toezetten, dan standaard elke avond naar mijn toch al favoriete radioprogramma luisteren.

Op alle fronten informatief compenseert een hele hoop dingen mdie ik niet meer lezen kan.

Manja

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11144 door
Het lijkt er op dat de cultuur moet wijken voor de politiek. Ik houd de radio nog aan ( kijk simultaan tv). Er komt het nieuws van 0.00 uur het reguliere oog op morgen is komen te vervallen.

Manja

Ik ga naar bed.

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11146 door

Manja Cr. schreef : Het lijkt er op dat de cultuur moet wijken voor de politiek. Ik houd de radio nog aan ( kijk simultaan tv). Er komt het nieuws van 0.00 uur het reguliere oog op morgen is komen te vervallen.

Manja

Ik ga naar bed.

En Nasi Ramsr, zat bij Pauw en Witteman waar hij een keihard gedicht over de premier voordroeg.

Pieter

• Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #11148 door
Gemist, ik zat bij Nova. Was het een gedicht van de Turing top 100.of gemaakt voor de gelegenheid?

Manja

Tijd voor maken pagina: 0.455 seconden