Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stand van zaken over poezie op leestafel

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10931 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Helaas waar ik al bang voor was...

Met ingang van 1 januari moeten de gedichten van onderstaande dichters van de site af. Tenzij iemand genegen is 100 euro per gedicht te betalen.

Herman de Coninck

Anna Enquist

Eva Gerlach

Luuk Gruwez

Esther Jansma

August Willemsen

Rogi Wieg

Dit is nog maar het begin, het kan zijn dat er nog veel meer af moet, opnieuw tenzij we het bovenstaande bedrag betalen.

Het betreft nu nog de dichters die uitgegeven worden door de WPG groep www.wpg.nl/web/show

Voor de dichters waar ik persoonlijk toestemming van heb (dus niet via de uitgevers) is het nog afwachten hoe zij gaan beslissen/reageren.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10932 door Librije
Beantwoord door Librije in topic Re: bericht
Dettie, je verwachtte het, maar toch zal het niet minder hard aankomen.

Wat deprimerend voor jou, ook voor ons, maar dat is toch anders.

Waarom nu juist zulke gerenommeerde dichters, ik snap het niet, die worden heus niet minder verkocht als ze aandacht op leestafel krijgen.

Ik vind het eigenlijk nogal arrogant, een dédain voor de leestafel,maar daar schiet jij allemaal niets mee op. Sterkte met deze nieuwe klap.

Manja

Hetzelfde zien

Maar het zò zien

Zoals niemand het zag

(J.A. Deelder - Euforismen

Bezige Bij, 1991)

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10933 door Dettie_3
Dank voor je lieve woorden manja. Ja het is weer een dreun moet ik zeggen en inderdaad deprimerend. Heb voor de zoveelste keer weer een heel groot brok in m'n keel en de tranen weg moeten slikken. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook erg somber ben hierdoor. Het vreet erg aan me.

Het is zoals altijd, de goeden lijden onder de slechten. Er is zo'n enorme wildgroei op internet wat betreft ongeoorloofd plaatsen van gedichten dat er steeds strengere regels worden gemaakt waarvan ik dus nu ook de dupe word.

Jammer dat ik niet méér persoonlijke toestemmingen heb, maar de adressen zoeken en dichters schrijven werd bijna een dagtaak. En er is ook nog een boekenkant bij Leestafel.

Ik ben vandaag en gisteren de hele tijd met dit bezig geweest en correspondeer me de laatste tijd opnieuw gek in de hoop dat er toch nog iets te redden valt.

Ik hoop o.a. dat de gedichten van Achterberg met de mooie tekeningen erbij mag blijven staan en Campert en Anneke Brassinga, Vinkenoog, Nolens, Tellegen enz. enz. Ik heb allemaal persoonlijk toestemming maar ze vallen wel onder de WPG groep. Duim maar heel hard voor me.

Bovendien is dit één uitgeversgroep, nu nog afwachten wat de andere uitgevers gaan beslissen.

Dettie

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden - 16 jaren 6 maanden geleden #10934 door Librije
We duimen heel hard met je mee, Dettie. Dank zij Leestafel heb ik in twee jaar tijd zes nieuwe dichtbundels gekocht en ook een groot aantal bij de Slegte. Maar dat argument zul je al wel ingebracht hebben. Per gedicht 100E is natuurlijk niet te doen.

Er is niets mooiers dan hardop denken over poëzie met mensen die je niet kunnen horen :)

Pieter

Hetzelfde zien

Maar het zò zien

Zoals niemand het zag

Bezige Bij, 1991)

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10935 door Dettie_3
Jij ook bedankt Pieter.

Dankzij Leestafel heb ik nu zo'n 150 bundels in huis (in 5 jaar tijd) Veel is nieuw gekocht, enkelen zijn 2e hands op een boekenmarkt aangeschaft.

Ik kreeg net wel bericht van uitgeverij De Contrabas dat zij deze bedragen niet gaan vragen.

Bij de Contrabas zitten o.a. Jabik Veenbaas, Frederic Leroy, Chrétien Breukers, Nanne Nauta etc. Deze dichters kunnen dus wel blijven staan op Leestafel gelukkig.

Dettie

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10936 door Librije
Dat is tenminste iets en ik denk dat ik de andere dichters , van wie het niet meer kan, achterlijk bedrag € 100 per gedicht.

Maar ga boycotten. Ik zie dat dit

www.wpg.nl/web/show

een enorm grote groep is.

liefs Manja

Hetzelfde zien

Maar het zò zien

Zoals niemand het zag

Bezige Bij, 1991)

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden