Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stand van zaken over poezie op leestafel

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden - 16 jaren 6 maanden geleden #10937 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
De dichters zelf kunnen er weinig aan doen. Het is het beleid van de uitgeversgroep die met lede ogen toeziet hoe in het wilde weg gedichten worden geplaatst. De uitgeverijen proberen ook overeind te blijven.

Een ander iets vind ik wel dat Leestafel altijd erg netjes is geweest. Van veel dichters krijg ik ook complimenten omdat ik zo consequent in wel/niet plaatsen ben. Geen toestemming dan niet plaatsen. Laten we hopen dat het toch tzt zijn vruchten afwerpt. Ik moet wel wat wegslikken als blijkt dat die respectvolle houding toch niet meetelt.

Mijn bezwaar is eigenlijk dat je kennelijk geld moet hebben om iets in elkaar te zetten. Leestafel is respectvol, heeft veel bezoekers maar toch blijkt dat mensen met geld (of de commercie) veel verder door kunnen gaan dan mensen die oprechte liefde voor poëzie hebben.

(Het doet me denken aan de vrijwilligers in ziekenhuizen die niet meer mogen werken ondanks hun liefde voor de mensen en hun onmisbaarheid.)

dettie
Laatst bewerkt 16 jaren 6 maanden geleden doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #10938 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Heel, heel erg jammer is dit allemaal, vooral omdat je zoveel gedaan hebt voor de toestemmingen, Dettie, en nu weerom zoveel problemen.

Je bent inderdaad altijd consequent geweest, hopelijk werpt dat zijn vruchten af en kan er nog heel wat.

Tiba.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 6 maanden geleden #10944 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Lieve Dettie,

Wat een triest gezicht, dat afsluiten van de verboden dichters per 1/1 .

Eigenlijk geen woorden!

Manja

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10951 door Librije
Beantwoord door Librije in topic Re: bericht
Om te beginnen, Dettie, zou ik bij elke dichter waar dat het geval voor is er met hoofdletters bij zetten: gedichten verwijderd in opdracht van de ..... en dan de naam van de uitgever.

En net wat Manja zegt: geen aandacht meer voor deze dichters (tenzij ze zelf zorgen dat er toestemming komt of je toestemming van hen persoonlijk krijgt).

En dan extra aandacht voor de dichters die wel geplaatst mogen worden. Ook al is er op andere sites wildgroei (waardoor ik de actie een klein beetje kan begrijpen) ze zouden niet blind mogen zijn voor de inhoudelijke aandacht die de gedichten hier krijgen en de respectvolle, niet-commerciële wijze waarop jij er mee om gaat.

Om dat te benadrukken is het dus zaak, dat we allemaal proberen zoveel mogelijk gedichten (van de dichters die wel toestemming geven) inhoudelijk onder de aandacht te brengen. Ik denk dat het forum en het item: Gedicht Uitgelicht daar heel geschikt voor zijn. Voor wie dat laatste moeilijk vindt: we kunnen voor plaatsing altijd onderling overleggen. Als we er maar voor zorgen dat deze rubriek een beetje snel gevuld raakt.

EN niet treuren Dettie: WE GAAN STRIJDEND TEN ONDER OF NIET!

Elke dichter die we nog wel mogen plaatsen is er èèn! Pas als de laatste dichter het licht heeft uitgedaan is het tijd om de tent te sluiten. Maar zover is het nog niet.

Voor al het werk dat jij tot zover hebt verzet, verdien je het dat iedereen die de poëzietafel een warm hart toe draagt nu aan je zijde staat en je steunt waar mogelijk.

Je weet, op mij kun je rekenen, maar ik geloof vast op nog veel meer poëzieliefhebbers. Je hoort nog van me. Je weet dat persoonlijke omstandigheden even mijn aandacht opeisen.

Sterkte meid, een goed begin van het nieuwe jaar. Met z'n allen lukt het vast wel! Dikke knuffel (ook persoonlijk, maar dat mag wel, denk ik?).

Librije.

Hetzelfde zien

Maar het zò zien

Zoals niemand het zag

(J.A. Deelder - Euforismen

Bezige Bij, 1991)

Laatst bewerkt doorLibrije.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10973 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Heel hartelijk bedankt Librije voor je bemoedigende woorden. Dat doet erg goed.

Er zijn nu allemaal ontwikkelingen gaande die ik niet erg snap maar wel vol spanning volg. Geen idee hoe het allemaal af gaat lopen. Laten we duimen dat het goed afloopt. Meer kan ik nu nog even niet zeggen.

Pas als de laatste dichter het licht heeft uitgedaan is het tijd om de tent te sluiten. Maar zover is het nog niet.

Zo is het maar net! Jouw stimulerende bericht geeft weer moed om door te gaan, dankjewel!

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #10974 door Molly
Beantwoord door Molly in topic Re: bericht
Mooi gezegd Librije!

Dettie, onze steun krijg je,

tot het bittere eind.

En hoe schraal het ook is/klinkt,

maar de eigen gedichten van onze Leestafel-gasten blijven for ever

Zelfs als het minste het meest haalbare blijkt is er hoop om door te gaan.

Molly

~ Het is een kunst om de zee in een glas te vangen ~

(naar: Italo Calvino)
Laatst bewerkt doorMolly.

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden