Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Watou SOS

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden - 17 jaren 4 maanden geleden #5630 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 27 sep 2008 09:58 pm

Dit schreef ik op 3 september 2008:

car.messageboard.nl/38686/viewtopic.php?t=437

Zoals ik zei, Watou is altijd een belevenis. En dan te bedenken dat het een onooglijk dorp is ergens op de grens tussen Vlaanderen en Frankrijk. In de winter moet het doods zijn, maar een hele zomer lang leeft het door poëzie en kunst. O n g e l o o f l i j k is dat.

En dat allemaal in gang gezet door Gwij Mandelinck, dé dichter van Watou.

Chapeau!

Mira schreef:

Indien niet, dan wordt Watou weer een slapend dorp.

Mensen van Watou, beseffen jullie dat?

Zonder de poëziezomer gaat Watou inderdaad weer inslapen.

Ik zoek er woorden voor "ongelooflijk, onvoorstelbaar, schaamtelijk"... vind het juist woord niet... :?

Tiba.
Laatst bewerkt 17 jaren 4 maanden geleden doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5631 door Dettie_3
Geplaatst: 28 sep 2008 07:29 am

Hier nog een artikel in NRC

www.nrc.nl/kunst/article2000216.ece/Mand..._hongert_naar_poezie

Als jullie willen kunnen jullie misschien via deze website www.watou.com een adres vinden waar jullie kunnen melden dat jullie graag willen dat de poëziezomer blijft bestaan.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5632 door Dettie_3
Geplaatst: 28 sep 2008 07:42 am

Tiba heb jij de mailadres nog van Gwy Mandelinck?

Misschien dat je dan rechtstreeks aan Mandelinck kan vragen wat het beste is om te doen om de poëziezomer te behouden.

(Ik heb de toestemming niet doorgestuurd gekregen merk ik nu. Mijn fout, had ik even om moeten vragen. Het was 8 mei 2006 dat je de toestemming kreeg.)

Groetjes

Dettie

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5633 door Dettie_3
Geplaatst: 28 sep 2008 08:40 am

Dettie schreef:

Hier nog een artikel in NRC

www.nrc.nl/kunst/article2000216.ece/Mand..._hongert_naar_poezie

Als jullie willen kunnen jullie misschien via deze website www.watou.com een adres vinden waar jullie kunnen melden dat jullie graag willen dat de poëziezomer blijft bestaan.

Dettie

Op die site vind je helaas geen contctadres, Dettie.

Pieter

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5634 door Dettie_3
Geplaatst: 28 sep 2008 08:52 am

Er staan een heleboel mailadressen op Pieter, ook op de homepage staat linksonder met een ronde draaiende knop 'mail'. Maar ik weet niets van Watou en heb de tijd niet om uit te zoeken welk mailadres het beste is om iets naar te sturen.

Dettie

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5635 door Dettie_3
Geplaatst: 28 sep 2008 09:57 am

Jaren geleden al kloeg Guido over financiele problemen (ik heb nooit iets anders gehoord), het verwondert mij eigenlijk dat hij het nog zolang heeft uitgehouden en kunnen organiseren, dankzij heel wat privéhulp ook , maar daar kan hij niks over zeggen in het openbaar. Hij besteedde ontzettend veel geld aan het aspect beeldende kunsten. Hij heeft de grote namen in Watou gebracht en ondanks dat veel kritiek gekregen van het stadsbestuur..ze vonden het te hoog gegrepen , ik zelf vond dat soms ook wel hoor, er is daar wat 'troep' geexposeerd om het maar eens eerlijk te zeggen , wat hem veel geld heeft gekost. De dichters werden op handen gedragen... logement zoveel ze wilden ,met zoveel vrienden als ze waren , eten en drinken à volonté.Ik geef toe, ik heb er ook mogen aan meedoen... Het is jammer dat het stopt maar wees maar gerust..het zal pure noodzaak zijn. En volgens mij niks aan te doen. Ik ken heel wat van de inside waarover ik niks kan zeggen.

Leni

Tijd voor maken pagina: 0.389 seconden