Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Watou SOS

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5618 door Dettie_3
Watou SOS werd gestart door Dettie_3
Geplaatst: 26 sep 2008 07:44 pm

Vanavond op Canvas gezien/gehoord: Gwij Mandelinck stopt met poëzie-zomer Watou.

Reden niet duidelijk (misschien financiën?? zal wel!).

Wie weet meer?

Kan niet dat dit prachtig project verloren gaat. Ik doe een oproep.

Wie volgt?

mira
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5619 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 26 sep 2008 08:19 pm

Hallo, word wakker, leestafelaars. Watou is echt een monument voor de poëzie in het Nederlandstalig gebied. Waar zitten jullie, Pieter, JanS , Dettie, Rutger, Tiba, Manja, Leni, Grada,...

ik deed wel een oproep! Mobiliseer aub al wie je kent. Watou kan toch niet verloren gaan!

Stuur mails naar liefhebbers en naar al wie kan invloed hebben.

Mira

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5620 door Dettie_3
Geplaatst: 27 sep 2008 06:19 am

Wellicht laatste poëziezomer in Watou

25/09/2008 21:43

De 28ste editie van de poëziezomer in Watou, op de Frans-Belgische grens, was waarschijnlijk de laatste. Oprichter en bezieler Gwy Mandelinck (71) houdt het voor bekeken, zo heeft het weekblad Knack donderdag op zijn website gemeld. Een opvolger dient zich niet aan.

Mandelinck heeft al jaren moeite om de financiering van het festival, dat dit jaar (tussen 30 juni en 7 september) bijna 15.000 bezoekers trok, rond te krijgen. "Het werd allemaal te zwaar. Subsidiënten stuurden ons van het kastje naar de muur. Het was ieder jaar weer pompen of verzuipen." Mandelinck verhuist binnenkort naar Brugge. De voorzitter van het concertgebouw in Brugge, baron Hugo Van Damme, stelde hem voor in Brugge iets op te zetten. Mandelinck praatte de voorbije maanden met de directie van de Brugse musea. Het plan is om een evenement op te zetten dat in ieder geval geen kopie zal worden van Watou. (DWM)

Bron Knack

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5621 door Dettie_3
Geplaatst: 27 sep 2008 06:28 am

Hoi mira,

Zo te lezen is er geen opvolger voor Gwy Mandelinck, ik denk ook dat Watou erg verbonden is met Gwy. Hij gaat ook verhuizen dus het is heel zeker dat hij Watou niet meer gaat doen ook al komen er acties.

Er zal eerst iemand gevonden moeten worden die iets dergelijks over wil nemen en de Watoukar wil gaan trekken.

Ik denk dat het erg moeilijk wordt om een actie te starten als niemand zich meldt om het van Gwy over te nemen.

Dettie

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5622 door Dettie_3
Geplaatst: 27 sep 2008 08:15 am

Het is wel erg jammer dat zoiets unieks verdwijnt.

Iets voor jou Myra om het met wat geestverwanten over te nemen?

Rutger bijvorbeeld? Tiba, Jan S. ? En Leni kent ook heel wat mensen in de poëziewereld.

Pieter

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5623 door Dettie_3
Geplaatst: 27 sep 2008 09:34 am

nou, Pieter, jij loopt wel erg van stapel! ik bedoelde niet dat wij zoiets zouden kunnen!Wel mails sturen naar jan en alleman uit de literaire wereld, uitgevers e dgl. Zij hebben toch al die jaren een fantastisch podium gekregen in Watou. IK ben hier nieuw, maar sommigen hier moeten toch wel veel connecties hebben. Es goed aan de boom schudden. En wat met de beeldende kunstenaars? Wie kent daar iemand?

mira

Tijd voor maken pagina: 0.576 seconden