Reuze bedankt voor jullie uitleg maar ik zag vaak andere dingen dan jullie zagen ik zal dat in mijn post '' Proberen'' uit te leggen
ben pas 17 en dit is mijn eerste Gedicht van andreus
Laatste gedicht
Dit wordt het laatste gedicht wat ik schrijf, ---) Hij gaat dood dus laatste gedicht.
nu het met mijn leven bijna is gedaan, ---) verzachtend uitdrukken van de dood de scheppingsdrift me ook wat is vergaan
) Hij heeft geen zin meer in gedichten te schrijven, om gedichten te creëren. dus versterkend aan dat hij dood gaat met letterlijk de kanker in mijn lijf----) Simpel, hij lijdt aan kanker jammer genoeg en dat wreet hem op en, Heer (ik spreek je toch maar weer zo aan, ofschoon ik me nauwelijks daar iets bij voorstel, ----) hij praat liever tegen iets/iemand dan tegen niks en dus richt hij zich toch god, hij weet niet wie god is of wat hij daar zal vinden maar hij gelooft er wel degelijk in...
maar ik praat liever tegen iemand aan dan in de ruimte en zo is dit wel de makkelijkste manier om wat te zeggen),- ---) hij praat liever tot god dan tot niemand hoe moet het nu, waar blijf ik met dat licht ----) licht: het leven van hem, ofwel zijn ziel van mij, van jou, wanneer het vallen, weg in
het onverhoeds onnoemelijke begint ? ---) van jouw als men dood gaat gaat men naar het '' Licht'' jullie kennen vast wel wat ik bedoel, het licht ofwel de hemel... het onoemlijk iets wat niet valt te omschrijven dus de hemel of hel of wat dan ook? aangezien hij zich tot god wend neem ik aan dat hij op de hemel doelt, de hemel die niet valt te omschrijven hij weet niet wat hij zich bij de hemel moet voorstellen.
Of is het dat jij me er een onverdicht woord dat niet uitgesproken hoeft voor vindt ? ---) hier loop ik dus vast waar verwijst hij naar.... naar het licht van god, dus de hemel of naar zijn hele Gedicht waarmee de '' dood'' word bedoeld? ik kan niet zeggen dat ik liefde ook maar enigzins in zijn gedicht zie terug komen....
het onverdichte woord dat hij probeert uit te drukken in zijn gedicht lijkt mij de '' dood'' dat is alomvatten wat hij in zijn Gedicht uit drukt, god hoeft niet het woord te zeggen, maar uit te voeren vandaar niet uitgesproken? of zit ik er ver naarst
Groetjes en vele Dank
Björn Hanekamp (
shocks)