Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wat zijn de meningen over uitzending Rutger Kopland?

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5997 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 20 mrt 2007 01:38 pm

Helemaal mee eens Dettie: je hebt de Dag van dit, de Dag van dat enz. Het Boek is het zeker waard om daar een hele week (tien dagen zelfs) voor uit te trekken. En als je dan ziet wat er in die dagen allemaal georganiseerd wordt: leesavonden met verschillende schrijvers, discussiebijeenkomsten over poëzie, bv.. De uitgave van een essay over humor door Kees Fens en een uitgebreid interview met hem daarover op de TV. Eigenlijk teveel om op te noemen. Elke krant, elk weekblad heeft extra aandacht voor boeken. Mensen die op dat moment besluiten lid te worden van de bibliotheek krijgen ook het boekenweekgeschenk. Ik weet zeker, dat de Boekenweek van grote betekenis is voor het onder de aandacht brengen van wat boeken kunnen betekenen: veel plezier en een uitbreiding van kennis. En hoe meer mensen zich daar bewust van worden, hoe beter.

Librije

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5998 door Dettie_3
Geplaatst: 23 mrt 2007 05:54 pm

Beide documentaires (de taal van het verlangen + Van de schoonheid en de troost) over Kopland komen a.s. dinsdag 27 maart op Cultura. Zie cultura.nps.nl/page/literatuur

Cultura kun je ook via de computer bekijken.

berdine

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5999 door Dettie_3
Geplaatst: 25 mrt 2007 05:19 pm

Eindelijk de uitzending gezien.... Ik vond het her en der iets te breed opgezet...ze wilde wel heel veel uiteenlopende dingen tegelijkertijd vertellen, maar ik vond het toch een érg mooie uitzending. Wel veel informatie om in één keer te behappen, mede door de gedichten die ik nooit zo snel in me kan opnemen.

ik ga het nog wel een keer kijken denk ik.

Ik hoorde en zag net als Tiba dingen die ik nog niet wist,

ik vond hoe hij over zijn eigen psychiatrieopname vertelde ontroerend,

en de onthulling van het gedicht in de psychiatrische inrichting en hoe hij vertelde dat hijhoopte hoe dat tot steun zou zijn ook.

Ik moest erg om mezelf lachen tijdens het gedicht over het landschap met de rivier..ik vind dat gedicht prachtig, en vond het bijna 'raar'om het échte" landschap te zien wat de anleiding van het gedicht was...in mijn hoofd heeft zich blijkbaar mijn eigen rivierlandschap genesteld..waardoor mijn eerste gedachte was..he..dat klopt niet :)

Zo kom je er nog eens achter dat je gedichten je blijkbaar toe-eigenen. kan

dat is ook de kracht van een goed gedicht natuurlijk.

Vanavond nog de uitzending van"van de schoonheid en de troost kijken op dvd.

we maken er gewoon een dagje "Kopland' van

groeten

Wil

Tijd voor maken pagina: 0.356 seconden