Geplaatst: 23 dec 2006 05:34 pm
Dank je, Wil, voor je vriendelijke, stimulerende woorden. Ik vond het ook heel leuk om te doen.
Ik wilde zelf een site maken. Maar hoe te beginnen?
Ik kwam terecht op een Belgische seniorensite. Daar heb ik de eerste beginselen geleerd van html. Elke keer als ik op een probleem stuitte, hielp google me verder. En als ik er helemaal niet uitkwam, belde ik één van m'n kinderen. Altijd makkelijk.
Ondertussen heb ik voor een bevriende predikant net zo'n site gebouwd met ook leuke illustraties: .
www.bijbelknopendoos.nl
Het gaat niet volgens de meest moderne inzichten en systemen, maar het werkt.
In een maandblad heb ik een poëzierubriek. Daarin plaats ik een vers met een kort, puntig commentaar. Daar kreeg ik zoveel leuke reacties op, dat ik dacht: daar ga ik een deel van m'n site mee vullen. En dat blijkt in een behoefte te voorzien.
Er staan op het web legio sites met gedichten, maar nergens met kort commentaar. Je hebt dan ook geen problemen met rechten, want eigenlijk maak ik propaganda door wat inzichtelijke opmerkingen en persoonlijke reacties. Het is nu al zo, dat sommige dichters zeggen het een eer te vinden op de site een plaats te krijgen. En als iemand een probleem zou maken: één druk op de knop en foetsie ermee. Graag of heel niet, zeggen ze hier in het durp.
Op de regionale tv-omroep staat elke week een vers op teletekst met een verwijzing naar het commentaar op de site.
Er is zoveel moois te genieten.
Dat valt me ook op op jullie site en forum: zoveel liefde voor poëzie en respect voor elkaar. Prachtig. Dat zijn lichtpuntjes, waar ik dankbaar voor ben, temidden van zoveel ellende en zoveel waan van de dag en incidentenjournalistiek in krant en voor tv. Allemaal zo leeg en oppervlakkig. Nikserigheid ten top.
Dus allemaal dank voor de warme ontvangst. Ik voelde me direct thuis. Heerlijk.
Gert