Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

miv 1 september 2009 WAS het poëzieforum gesloten

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 10 maanden geleden #10370 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Soms

laait er een

licht op

soms

dooft er een

het uitspansel

wordt armer

mira

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 10 maanden geleden #10374 door
Soms

laait er een

licht op

soms

dooft er een

het uitspansel

wordt armer

Met weinig woorden zeg je hier opnieuw zoveel:

het einde van LTpoëzie-forum, wat ons triest maakt,

maar dit gedicht gaat veel verder en dieper.

Mooi in zijn triestheid.

Tiba.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 10 maanden geleden #10375 door
Beste Leestafelgenoten

Het laatste woord wil ik beslist niet hebben en daarom staan hieronder het mooie gedicht van Mira en het even mooie commentaar van Tiba.

Ik heb in de momenten die ik over had gezocht naar websites die voor ons allen in aanmerking konden komen om door te gaan met het lezen, plaatsen en bespreken van poëzie waaraan we zo verknocht zijn. Helaas helemaal niets gevonden wat ook maar enigszins in de buurt kwam, in mijn ogen dan. Is er iemand onder ons die in zou willen gaan op het idee van Dettie en via message-bord een nieuwe site te beginnen? Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen we via de boekensite contact onderhouden tot we een oplossing gevonden hebben.

Hartelijke groet,

Pieter

Geplaatst: Za aug 29, 2009 11:03 Onderwerp:

Soms

laait er een

licht op

soms

dooft er een

het uitspansel

wordt armer

Mira

Met weinig woorden zeg je hier opnieuw zoveel:

het einde van LTpoëzie-forum, wat ons triest maakt,

maar dit gedicht gaat veel verder en dieper.

Mooi in zijn triestheid.

Tiba.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #10385 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Ik kan een uurtje langer genieten vanavond van het forum,want als het bij jullie 24 u is is het bij ons maar 23 u., bedacht ik zo..maar dat zal niet kloppen.Ondanks dat ik weinig of niet deelnam aan analyses of gesprekken over de gedichten , heb ik ze toch haast allemaal gevolgd.

Ik heb voor het eerst in mijn leven een gevoel van samenhorigheid gehad via internet. En dan nog met mensen die je nooit hebt gezien..zou daar nu de poëzie voor gezorgd hebben of de site zelf? Ik ook Pieter, heb gezocht naar een vervangend iets voor het forum en niks gevonden van kwaliteit.

Ik ben op het boekenforum beginnen raden..maar ik ken zo weinig van proza..en al die boeken die er worden besproken en die ik toch nooit kan lezen..ach ach, het is wat...Beste vrienden, ik hoop dat we mekaar nog spreken, om het even waar.

leni

O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #10386 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
O ja, nog iets. Ik wilde jullie nog even de vertaling geven van mijn onderschrift ( het is van toepassing vandaag, zoals zovele keren in mijn leven)

'Dat wat zal zijn, wanneer het zal zijn, zal zijn dat wat het is'. F.Pessoa ,vertaald door August Willemsen.

O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
16 jaren 10 maanden geleden #10388 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Het voelt voor mij vandaag ook raar, ondanks dat ik achter mijn beslissing sta. Het spookt de hele dag door m'n hoofd dat het vandaag de laatste dag van het forum is.

Moet ik nog wat zeggen? Moet ik nog wat doen? Echt officieel afsluiten?

Dat denk ik dan allemaal.

Ik heb een tijd lang met veel plezier aan het forum gewerkt maar de eerlijk gebied te zeggen dat het de laatste tijd voor mij niet echt leuk meer was. Het werd te veel in allerlei opzichten. Vooral het mislukken van de overdracht aan Rutger hakte er erg in. Ik was er zo van overtuigd dat Rutger met verve de poezie zou leiden en ik met een gerust hart me bezig kon gaan houden met de boekenkant.

Helaas dat mocht niet zo zijn. Om nu na een heel intensieve tijd met veel contact met Rutger om alles goed over te dragen uiteindelijk toch weer alleen en weer opnieuw te moeten beginnen was nou net de druppel die de emmer deed overlopen.

(Oud gedienden weten dat ik al lange tijd riep dat het teveel werd.)

Jammergenoeg kon of wilde niemand anders de forumtaak op zich nemen maar er moest iets beslist worden. De poëzie slokte zoveel tijd op, niet alleen het forum maar ook de mails, PB's en andere contacten om het forum heen, dat ik nauwelijks meer aan iets anders toe kwam. Dat kon zo niet meer.

Maar, de site blijft bestaan en daar zullen nog dingen op geplaatst worden, als daar wat nieuws geplaatst wordt zal dat gemeld worden op de homepage van de SITE.

En... wie weet is er over een tijd wél iemand die geschikt is en zin heeft om het poezieforum te leiden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit roep ik altijd maar.

Mensen, tot hoors, ziens, schrijfs, mails.

Veel liefs

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden