Geplaatst: Ma jun 01, 2009 06:55
@ Mira: Ja Mira, klopt.
Ze heeft een eigen site:
www.jorienbrugmans.nl/index.html
Daar kun je veel van haar gedichten lezen: bij gedichtenbundels, maar ook als je haar schilderijen e.d. bekijkt: naast/onder elke afbeelding zit dan wel haast een gedicht. Daarom wist ik al van te voren, dat ik haar bundel Kleine leegte wilde hebben. Daarin staan de schilderijen als illustratie bij de gedichten: heel mooi. En voor maar 8 euro!
Het leek me een hele, aardige vrouw. Ik zal haar binnenkort eens mailen of we ze ook op LT mogen zetten, dan kunnen we er met elkaar over discussiëren.
Hans Dingemanse was er ook (staat al wel op LT). Hij heeft veel losse gedichten, maar nog geen bundel. Ondanks zijn gewonnen prijzen.
@Pieter: het is een kwestie van hamsteren, Pieter.

Alleen in het voorjaar/begin zomer zijn er hier boekenmarkten. En ik heb op poëziegebied heel wat in te halen. Dus koop ik voorlopig alle dichtbundels die ik tegenkom (de overige literatuur is vnl. voor mijn online boekenwinkeltje: van die opbrengst koop ik dan weer dichtbundels).
Bovendien is alles voor het goede doel en kost maar 1 euro per stuk. Eind augustus is er weer één van deze Kenia-hulporganisatie. Voorlopig zal ik het hier dus even mee moeten doen.
Ik dacht dat je al weg was, maar als je dit nog leest: een hele prettige vakantie.
Librije.