Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Chr. J. van Geel (ja alleen uitgegeven door Van Oorschot)

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12213 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Twee mogelijke interpretaties.

Het feit dat hier 'kronen' wordt gezegd, en niet 'kruinen', doet denken aan kroonluchters, en daar staan/stonden kaarsen op.

Maar de stromen van energie binnen in de stam, die dan naar buiten komen in de lente, dat zit er zeker ook in.

mira

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12216 door

mira schreef : Twee mogelijke interpretaties.

Het feit dat hier 'kronen' wordt gezegd, en niet 'kruinen', doet denken aan kroonluchters, en daar staan/stonden kaarsen op.

Maar de stromen van energie binnen in de stam, die dan naar buiten komen in de lente, dat zit er zeker ook in.

mira

Mira Die kaarsen worden niet onder de kroon gegoten, dus het het gaat hier wel degelijk over de kaarsen van de kastanjeboom die wit en rose kunnen zijn. (Kastanjelaar kennen wij helaas niet.) Pieter

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 4 maanden geleden #12217 door
Heb ik gezegd dat kaarsen onder de kroon worden gegoten? Zo bedoelde ik het niet.

Maar het gedicht is me nu veel dudelijker.

Binnen in de boom zit er ahw een klein fabriekje, er worden kaarsen (voor de kroon/kruin van de kastanjelaar) gesmolten en verven gemengd, dit voor de nakende bloemenpracht, maw er zit een stroom van energie onder de schors, die komt naar buiten in de lente! :)

mira

Lees meer
16 jaren 4 maanden geleden #12218 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

mira schreef : Heb ik gezegd dat kaarsen onder de kroon worden gegoten? Zo bedoelde ik het niet.

Maar het gedicht is me nu veel dudelijker.

Binnen in de boom zit er ahw een klein fabriekje, er worden kaarsen (voor de kroon/kruin van de kastanjelaar) gesmolten en verven gemengd, dit voor de nakende bloemenpracht, maw er zit een stroom van energie onder de schors, die komt naar buiten in de lente! :)

mira

Ja! Dat fabriekje! :idea: Nu snap ik het mira. Bedankt.

dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden