Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

*Manja Croiset

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12774 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Rob schreef:

Geconcipieerd = ontvangen, zwanger geworden, gevonden? Ik weet niet of Mira dat bedoelt...?

Haha!

mira

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12775 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

Rob Haster schreef : "Strak" is een goed woord voor dit gedicht, maar ook "verstrikt" of "verstikkend", want de gelatenheid die erin zit, die schrijnt. Enerzijds raakt het het persoonlijke van Manja, anderzijds is het zo akelig herkenbaar, we zijn zo beroerd geneigd om zaken onbesproken te laten. Ha! De titel van de bundel helpt hier wel: ben je een toeschouwer (onbesproken) of deelnemer (spreek!). Echt mooi vind ik het niet, maar wel een sterk gedicht! Ik zou de cirkel graag doorbreken.....

"echt mooi vind ik het niet, maar wel een sterk gedicht" Ik snap dit niet goed Rob. Wat bedoel je met mooi? Slaat dat op de inhoud of de vorm?

Qua vorm vind ik dit gedicht zeer geslaagd, precies door het weglaten van alle franjes. In zijn strakheid heel goed.

Tiba.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #12776 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

Rob Haster schreef : Geconcipieerd = ontvangen, zwanger geworden, gevonden? Ik weet niet of Mira dat bedoelt...?

Ja dat vond ik ook in mijn woordenboek Rob, vandaar dat ik het hier even vroeg.

Ik vind dit ook een van manja's beste gedichten, net wat tiba zegt, in zijn strakheid heel goed.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12777 door
Beantwoord door in topic Laatste bezoek
Hallo allemaal,

Ik heb zo even jullie conversatie gevolgd en ik zie dit niet als een typische 'Manja'. Ik vind het daarintegen wel een erg mooie tekst!

Ik heb begrepen dat het forum gaat sluiten en daarom wil ik nog voor een laatste keer een tekst plaatsen. Dit is er één die mij raakt omdat ik dit erg waar vind. Heel erg mooi verwoord.

tussen geboorte en dood

een ontdekkingsreis door ziel

en wereld die leven heet

een ieder ervaart die op zijn

unieke wijze

uit: Uit de spelonken van mijn ziel/ Out of the caves from my soul (mijn favoriet)

Ik wens iedereen veel moois toe! :)

Groet,

Carlijn

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #12778 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
bedankt Carlijn!

Ik wens jou ook alle goeds.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

• Bezoeker
  • Bezoeker
16 jaren 2 maanden geleden #12779 door
Beantwoord door in topic fade away
Vreselijk gedubd had ik qua slotwoorden, maar als einde van het forum, vind ik dit ook een heel mooi slot.

ook Uit: uit de spelonken van mijn ziel.

Ik log nu uit, om nooit meer in te loggen.

Carlijn

woorden vloeien weg

zo als vormen van

wolken vervagen

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden