Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
ik [kan] u verzekeren dat negentig procent van de poëzie, althans, van de poëzie die om wat voor reden dan ook is opgenomen in de collectie van (...) bibliotheken, buitengewoon vervelend is.
Ron Rijghard in NRC Handelsblad van 29 juni 2007: 'Veel poëzie houdt zich angstig dicht bij de eeuwige, grote thema’s: liefde, vriendschap, dood, eenzaamheid.
Piet Gerbrandy in Opinio (13 juli 2007): 'Driekwart van wat er aan poëzie verschijnt, kan wat mij betreft trouwens meteen naar de papierversnipperaar.
Ingmar Heytze op zijn weblog (17 juli 2007): 'Het enige probleem aan bloemlezen is dat je er gedichten voor moet lezen. Veel gedichten. Hoe het gros van de Nederlandse dichtkunst mijn humeur tegenwoordig beïnvloedt, leg ik later uit, als ik weer eens een paar uur heb geslapen. (...) ik [kan] u verzekeren dat negentig procent van de poëzie, althans, van de poëzie die om wat voor reden dan ook is opgenomen in de collectie van (...) bibliotheken, buitengewoon vervelend is.
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen