Mijn naam is Dettie en ik ben de oprichter van de sites
www.leestafel.info
en
www.poezie-leestafel.info
.
Ben getrouwd, geen kinderen.
Hobby's: lezen, lezen, lezen en... lezen.
Even een stukje geschiedenis van Leestafel.
Een aantal jaren geleden was er de (gratis) site literatuur-leeskring waar boeken en gedichten besproken werden. Van de een op andere dag besloot de toenmalige host te stoppen en was de literatuur-leeskring uit de lucht. Alle boekverslagen en gedichten waren weg.
Toen ben ik in april 2004 een nieuwe site begonnen onder de naam Leestafel.info. Bewust gekozen voor info omdat het een informatieve site moest worden waar in eenvoudige taal poëzie en literatuur besproken zou worden, zodat mensen konden zien dat dit niet zwaar of moeilijk hoeft te zijn. Dit werkte goed. Schoolkinderen en volwassenen bezochten het forum en vroegen om uitleg van of toelichting bij de gedichten.
Leestafel groeide en groeide tot het een site was met 500-600 bezoekers per dag. De dichters en uitgevers merkten Leestafel ook op en benaderden Leestafel o.a omdat er toestemming verleend moest worden voor het plaatsen van de gedichten. Ik mocht wel gedichten plaatsen onder de voorwaarde dat Leestafel toestemming kreeg van de dichters en/of de uitgevers én niet-commercieel zou blijven. Grote schrik, ik had van tevoren alles nagevraagd maar had dit uitgerekend aan een uitgever gevraagd die erg soepele regels hanteerde. Elke uitgever bleek zijn eigen regels te hebben. (Gelukkig heeft Leestafel inmiddels veel toestemmingen gekregen, zoals je op de site en het forum kan zien)
En toen besloot Lycos, de host waar Leestafel bij stond, in december 2008 te stoppen... De hele site moest naar een nieuwe host.
Omdat het poëziegedeelte zo groot was geworden hebben we besloten er een aparte poëziesite en -forum van te maken. Met heel veel hulp van een vriend konden de gedichten overgezet worden en in januari 2009 is de nieuwe poëziesite en het nieuwe forum gestart.
Hopelijk vinden jullie de site en het forum de moeite waard.
Hartelijke groet
Dettie