Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gedichten over vakantie

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 1 week geleden #9904 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
O ja, nu weet ik het weer.

Ik wog ook zeer regelmatig.;)

mira

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 1 week geleden #9907 door
Ik denk dat woggen hier betekent dat Tiba een weblog heeft. Mogen wij ook meekijken, Tiba?

Pieter

Ik geef hieronder de passage uit mijn recensie van Het boek der Rusteloosheid van Pessoa (Soares) waaruit ik me de vergelijking van het het goudklompje in de mesthoop herinnerde:

Nog twee juweeltjes, als toevallige vondsten, u zult zonder twijfel nog mooiere vinden want de schatkamer van Pessoa is rijk gevuld:

…De wereld een mestvaalt van instinctieve krachten, die in de zon echter glinstert als licht en donker goud.

Zoals je ziet heeft de tijd in mijn herinnering de passage danig gedeconstrueerd.

Pieter

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 1 week geleden #9908 door
Haha, neen Pieter, "woggen" is een woord dat Dettie hier ergens vermeld heeft, maar ik twijfel nu of ik het juist onthouden hebt.

Het betekent als je een boel zaken moet doen, die je niet graag doet, altijd maar andere dingen verzinnen om te doen, juist om die vervelende klussen niet te hoeven doen. Zoiets 8) .

Tiba.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 1 week geleden #9909 door

Nog twee juweeltjes, als toevallige vondsten, u zult zonder twijfel nog mooiere vinden want de schatkamer van Pessoa is rijk gevuld:

…De wereld een mestvaalt van instinctieve krachten, die in de zon echter glinstert als licht en donker goud.

Zoals je ziet heeft de tijd in mijn herinnering de passage danig gedeconstrueerd.

Pieter

Ja, de tijd doet wat met een mens... overigens is herinnering geen deconstructie, eerder reconstructie... en naar wat ik onlangs zag in een programma op TV, is daar niks mis mee, kan ook heilzaam zijn.

Maar nu wijken we wel ver af van "gedichten over vakantie".

Tiba.

Lees meer
17 jaren 1 week geleden #9912 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht

tiba schreef : Haha, neen Pieter, "woggen" is een woord dat Dettie hier ergens vermeld heeft, maar ik twijfel nu of ik het juist onthouden hebt.

Het betekent als je een boel zaken moet doen, die je niet graag doet, altijd maar andere dingen verzinnen om te doen, juist om die vervelende klussen niet te hoeven doen. Zoiets 8) .

Tiba.

Helemaal goed Tiba! Het woord bestaat geloof ik niet maar wij gebruiken het vaak. Het is een mooi woord daarvoor (vinden wij :mrgreen: )

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Lees meer
17 jaren 1 week geleden - 17 jaren 1 week geleden #9913 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
SOGGEN is de werkwoordvorm voor SOG, en dat is weer een afkorting voor (en jij raad het al) Studie Ontwijkend Gedrag. WOGGEN is de werkwoordvorm van WOG, en dat betekent Werk Ontwijkend Gedrag.

Haha

Dettie
Laatst bewerkt 17 jaren 1 week geleden doorDettie_3.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden