Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Hij is ook coördinator "Eenzame uitvaarten" voor mensen die kip nog kraai hadden verzorgt hij, samen met andere dichters, dat er een mooi gedicht voorgedragen wordt speciaal geschreven voor diegene die overleden is.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
Het is maar goed dat je zo intiem met hem bent, Dettie. Ik dacht eerst dat Nauta bedoelde dat geen hond Henk van Zuiden meer las. Kun je ook nog uitleggen wat henken betekent (ik dacht eerst aan hiking). Heeft hij als een hond zijn sporen (Henk) in het Zuiden achtergelaten en hoe dan?En ik dacht dat dichten juist een poging was om tot rust te komen en troost te vinden en niet om "gillend" gek te worden. Met dit soort gedichten wordt de lezer eerder gillend gek, en dan met de volumeknop op maximaal. Blijft toch een vreemd gedicht en nog wel als felicitatie bedoeld.
Pieter
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen