Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

L.F. Rosen (ja uitgegeven door Van Oorschot)

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3680 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 10 feb 2006 05:34 pm

Ja vind ik ook leuk Tiba. Vaak komen we al 'pratend' ineens tot iets waarvan we allemaal zeggen: "Ja, dát is het!" Vind ik altijd echt heel leuk.

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3681 door Dettie_3
Geplaatst: 10 feb 2006 11:50 pm

In een interview met het Friesch Dagblad, bij Meander geciteerd zegt Rosen:

Het eerste gebod voor een dichter is natuurlijk om clichés te vermijden. Je moet als dichter altijd een beeldenarsenaal creëren dat afwijkt van het gangbare

Vind ik dus wonderwel geslaagd in de hierboven reeds vermelde vergelijking:

"zoals de huid niet ophoudt voor de vlieg".

Groetjes Tiba.

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3682 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 11:55 am

Ja ok maar als je het gaat ontleden dan is het zo jammer, het magische gaat ervan af vind k... Maar langs de andere kant wil ik ook écht weten waarover het gaat, het is een soort strijd tussen nieuwsgierigheid en magie, gek he ^^. Maar ik lees niet zo vaak gedichten, kvind de meeste gezocht of gekunseld, of gewoon njah... maar dit wel!

Wolvin

Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3683 door Dettie_3
Geplaatst: 17 feb 2006 01:09 pm

Ja ok maar als je het gaat ontleden dan is het zo jammer, het magische gaat ervan af vind k...

Of.... je krijgt er iets extra bij. Door het bespreken van de gedichten hier, begon voor mij poëzie veel meer te leven. Omdat ik veel meer begreep wat er bedoeld werd kreeg ik er juist plezier in. Bleek een gedicht heel anders dan ik eerst gedacht had maar daardoor misschien nog wel mooier.

Dettie

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3684 door Dettie_3
Geplaatst: 18 feb 2006 09:38 am

Dettie schreef:

Ja ok maar als je het gaat ontleden dan is het zo jammer, het magische gaat ervan af vind k...

Of.... je krijgt er iets extra bij. Door het bespreken van de gedichten hier, begon voor mij poëzie veel meer te leven. Omdat ik veel meer begreep wat er bedoeld werd kreeg ik er juist plezier in. Bleek een gedicht heel anders dan ik eerst gedacht had maar daardoor misschien nog wel mooier.

Dettie

Ja hier valt het wel goed mee geloof ik, maar als we Latijnse poëzie zien gaan we zodanig veel ontleden en bespreken dat ik er helemaal niets meer aan vind... Het is wel leuk om mensen te vinden waar je samen mee over gedichten enzo kan praten, normaal moet ik het in mn eentje uitzoeken ^^. Maar je snapt wss wel als je elk woordje zou gaan ontleden zoals in de les dat het al zn charme verliest... Daarom dat ik wat voorzichtig geworden ben met uitleg over gedichten.

Wolvin

Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...

Lees meer
17 jaren 5 maanden geleden #3685 door Dettie_3
Geplaatst: 18 feb 2006 10:05 am

Maar je snapt wss wel als je elk woordje zou gaan ontleden zoals in de les dat het al zn charme verliest...

Ja op school vond ik poëzie vreselijk. Er mocht ook niet over gediscussieerd worden. Het was zoals de leraar zei en niet anders. Heel saai en heel star dus. En inderdaad dat ontleden was niet echt prettig.

Maar echt ontleden doen we hier niet, hier praten we over wat de dichter bedoelt kan hebben en dat is wel leuk. Soms heb ik iets heel anders gezien en dan zegt iemand, nee volgens mij bedoelt hij dát en dan ineens snap ik het hele gedicht. Vind ik echt te gek om dat zo samen te bekijken.

Groetjes

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden