Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

drukverschillen

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #12995 door evelyne
drukverschillen werd gestart door evelyne
hey poezieliefhebbers,

ik maak een werk rond de drukverschillen in de bundels van Eva Gerlach.

Als je twee verschillende drukken met elkaar vergelijkt merk je dat ze enorm veel wijzigd in haar werk.

ik probeer ook te weten te komen waarom dat ze dat doet.

als je bijvoorbeeld domicilie vergelijkt met het overzichtswerk 'voorlopig verblijf' zie je, dat ze de volgorde heeft gewijzigd van de gedichten.

ook verandert ze vaak titels van werken

of bepaalde woorden, leestekens, hoofdletters,....

hebben jullie een idee waarom ze dat doet, waarom voor haar een gedicht niet af is, eenmaal het gedrukt is

of weten jullie hoe ik haar via email zou kunnen contacteren om het haar zelf te vragen?

mvg

Evelyne
Laatst bewerkt doorevelyne.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #12998 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Hoi Evelyne,

Persoonlijk denk ik dat Eva Gerlach niet de enige is die veel verandert in haar werk. Ik vermoed dat dichters denken dat het gedicht met bepaalde andere woorden of anders geplaatste leestekens enz. beter overkomt of beter begrepen zal worden of beter weergeeft wat de dichters bedoelden.

Ik heb geen mail-adres voor je van Eva Gerlach maar je kunt via haar uitgevers (Querido en Arbeiderspers) proberen contact met haar te krijgen.

Vriendelijke groet

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Lees meer
15 jaren 9 maanden geleden #13002 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: bericht

Dettie schreef : Hoi Evelyne,

Persoonlijk denk ik dat Eva Gerlach niet de enige is die veel verandert in haar werk. Ik vermoed dat dichters denken dat het gedicht met bepaalde andere woorden of anders geplaatste leestekens enz. beter overkomt of beter begrepen zal worden of beter weergeeft wat de dichters bedoelden.

Dettie

Daar ben ik het volkomen mee eens, Dettie. Een ander goed voorbeeld (maar bij hem zie je het niet in de uitgaven), is Geert van Istendael.

Lezer100

Lezer100
Laatst bewerkt doorLezer100.

Tijd voor maken pagina: 0.569 seconden