Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.
Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.
mira schreef : Blij met deze reactie van Leni, met een leuk antwoord van Corrie Cameron tot gevolg.
En mijn compliment was erg gemeend, Corrie.
Ik heb het gedicht van Gust Gils in jouw kalligrafie nog eens naast mij gelegd en ontdek steeds nieuwe dingen.
De letters staan een beetje schots en scheef, zoals bij iemand die wat tipsy is, je O is groot, een dikke champagnebel (???).
Ik ontdek één spaarzame horizontale lijn bij het woord 'gezet' (een detail dat me nu opvalt ), en heb zeer vage remeniscenties aan Romeinse kapitalen, lang geleden gelezen (impressies van een leek op gebied van kalligrafie).
'Dichtminnend' zijn we allemaal op dit forum, dichters sommigen van ons, geen professionelen, voor zover ik weet.
Een eigen tekst zoals "De waarheid bestaat niet alleen uit feiten" maakt me nieuwsgierig.
Is het een gedicht of eerder proza, iets als een manifest?
Ondertussen blijft mijn vraag: kan jouw kalligrafische versie van het gedicht 'De pijnfuif' van Gust Gils hier op het poëzieforum geplaatst worden?
Warme groet
mira
Copyright © 2004-2026 Poëzie leestafel - Alle rechten voorbehouden.
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: dettie@poezie-leestafel.info
Inloggen