Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Vertel je aan mensen dat je poezie leest?

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5916 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
Geplaatst: 11 sep 2004 05:44 pm

Bang... mmm... niet het woord om het te beschrijven.... Ik heb gewoon geen zin om weer die discussie aan te gaan met mensen om het nut van poëzie te verklaren... want dat heb ik wel al es geprobeerd bij sommige mensen.... met het gekende resultaat.... het lukte niet echt...

Dus daarom hou ik die dingen nu stil... geen kat die er nog over praat, dus waarom ik wel?

Maar langs de andere kant... je kan niet zijn wat je wilt zijn... but thats life :wink:

Globe
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5917 door Dettie_3
Geplaatst: 11 sep 2004 05:48 pm

Ik vraag eigenlijk wat anders, ik bedoelde niet alleen poezie hiermee.

Ik vraag eigenlijk, dat als je jezelf echt laat zien, zonder pose, of zoals het hoort, of.....

ben je dan bang dat ze je niet accepteren? Bedoelde je dat met je gedicht?

Dettie

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5918 door Dettie_3
Geplaatst: 12 sep 2004 06:39 am

Gaat dat hier echt alleen over poezië??????? Of het ervoor uitkomen dat je van poezië houdt??????

Jarenlang heb ik me aangepast aan wat anderen van me wilden. Op den duur ga je jezelf verloochenen, zo erg dat je er ongelukkig door wordt.

Nu probeer ik zoveel mogelijk mezelf te zijn en ik kom tot de conclusie dat je dan 2 soorten vrienden hebt.

Degene waar je met vanalles bij terecht kan, die je aanvaarden zoals je bent.

De tweede groep laat je nadat ze je goed duidelijk gemaakt hebben dat je niet in hun kraam past omdat je niet meer met hun mening meeloopt vallen. Maar...... Hoe vreemd het ook is, die tweede groep wordt vervangen doordat je meer vrienden krijgt die in de eerste groep thuishoren.

Ik zou zeggen kom jewoon voor je intresses uit en leer je echte vrienden kennen.

Inge

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5919 door Dettie_3
Geplaatst: 12 sep 2004 09:21 am

Bij vrienden kun je inderdaad jezelf zijn, Inge. Die luisteren naar je interesses en je noden. Daar kan je er voor uitkomen dat je van poëzie houdt of van om het even wat.

In andere situaties (b. werksituaties) kan dat soms moeilijker zijn (hangt van veel dingen af) maar ik heb wel de indruk dat dit makkelijker wordt met naarmate men ouder wordt!

Groetjes. Tiba.

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5920 door Dettie_3
Geplaatst: 12 sep 2004 10:01 am

kun je mensen in bv. werksituaties "echte vrienden" noemen? Ik bedoel daarmee, je vindt misschien wel iemand die je beter "ligt" dan een ander maar niet iedereen met wie je in zo'n "gedwongen" situatie mee omgaat hoeft daarom een echte vriend te zijn? Dat zijn dan meer "collega's".

Inge

Lees meer
17 jaren 4 maanden geleden #5921 door Dettie_3
Geplaatst: 12 sep 2004 11:19 am

Jaja, dat bedoelde ik juist Inge. Maar ook dat het tegenover collega's makkelijker wordt zichzelf te zijn naarmate men ouder wordt. Die indruk heb ik toch.

Groetjes. Tiba.

Tijd voor maken pagina: 0.491 seconden