Geplaatst: 01 aug 2007 06:33 am
Was ik weer.
Hier mijn reactie;
>>Willen jullie gedichten plaatsen en erbij zeggen waarom je juist dát gedicht wil plaatsen? (omdat we om die reden vaak toestemming hebben gekregen)
Ja dat wil ik wel, ik vind dat persoonlijk een van de leukste dingen van leestafel, met net als Tiba ook een grote voorliefde voor het zoeken en lezen van themagedichten.
Maar ook de andere gedichten lezen en er op reageren vind ik leuk.
tegleijkertijd besesf ik dat dat voor jullie vaak heel veel werk is, en het mij niet altijd lukt zoveel te reageren als ik wil.
>>>Willen jullie nog (nieuwe) dichters van de maand?
Bij deze vraag vind ik dat laatste argument eigenlijk nog sterker..ik weet dat jij en de dichter daar ontzettend veel tijd en energie in stoppen, en dat er vaak relatief weinig reacties komen. wat terleurstellend is voor de dichter, en voor jou.
Bij dit item vind ik eigenlijk dat het aan jou is om dat af te wegen. Ik lees het altijd graag, maar ook bij mij komt er niet altijd van uitgebreid of op meerdere gedcihten te reageren. persoonlijk denk ik dat gezien de hoeveelheid werk die er achter zit en de toch beperkte reacties je de bijna zakelijke afweging moet maken om het dan maar te laten schieten. Het moet wel haalaar blijven allemaal.
En wellicht kan er dan als je er zelf zomaar eens tijd en zin in hebt eens een gelegenheidsdichter worden uitgelicht, maar niet meer als iets dan "moet"
>>Willen jullie liever over eigengemaakte gedichten praten?
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar dat item bezoek ik zelden. uiteraard wel prima dat het er staat.
>>Willen jullie gedichten uitleggen?
Ook hierbij geldt..dat lukt me te weinig, maar dat vind ik altijdwel heel erg boeien. Mits het inderdaad niet inees voor een student hals over kop moet.
>Willen jullie liever dingen als raad de dichter?
Leuk item, al doe ik niet altijd mee
>>>>.Willen jullie liever recensies van dichtbundels?
Officiele recenties of besprekingen is denk ik veel werk, en daar zijn inderdaad ook wel andere plekken voor. Wat ik wel altijd leuk vind is dat mensen bij "nieuwe aankopen" roepen wat ze gekocht hebben en of ze dat mooi vinden en waarom.
>>Willen jullie tijd en energie steken in de poëzie die op Leestafel staat/komt door erover te praten?
Jawel, en met veel plezier,
alleen leert de praktijk dat dat niet altijd zo veel gebeurt als ik zou willen.
Tot slot wil ik nog wel even zeggen dat ik de poeziesite zoals hij nu op leestafel staat uniek vind... hoeveel gedichten heb ik de afgelopen jaren al niet gelezen die ik anders niet gelezen zou hebben, hoeveel dichters heb ik al niet ontdekt, hoeveel bundels al niet aangeschaft die ik anders niet zo snel op het spoor gekomen zou zijn.
Ook het bespreken, en het zoeken naar temagedichten en het plezier wat dat met zich mee brengt hebben de afgelopen jaren al heel wat voldoening gebracht.
Het heeft mijn liefde voor poezie die net een beetje begon te komen in een enorme stroomversnelling gebracht en me al heel wat uurtjes plezier opgeleverd
Dus wat mij betreft..hoe jij het invult is goed,
maar dat je niet twijfelt of ie wel gewaardeerd wordt.
Wil