Het forum is gemigreerd

Let op: in juli 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Simon Vinkenoog vanavond op Nederland 2 en bij Cultura

Lees meer
17 jaren 1 week geleden #9906 door Dettie_3
PERSBERICHT 14 JULI 2009

Hilversum, 14 juli 2009 | Na afloop van de VPRO uitzending op Nederland 2 besteedt Cultura, het digitale kanaal over kunst en cultuur, vanavond vanaf 00:05 extra aandacht Simon Vinkenoog met de documentaire Hotel Atonaal. De herhaling is op zaterdag 18 juli vanaf 15:00.

De VPRO zendt vanavond een gesprek van Hugo Camps met de overleden dichter en schrijver Simon Vinkenoog uit. Eerder dit jaar maakte regisseur Cri Bauwens de uitzending voor de Vlaamse omroep Canvas. Het programma begint om 23.10 en is te zien op Nederland 2.

Aansluitend zendt Cultura om 00:05 de drie delen van de documentaire Hotel Atonaal uit. Hierin staan de Vijftigers centraal, een literaire beweging waar Simon Vinkenoog deel van uitmaakte. Zaterdag 18 juli worden de drie delen vanaf 15:00 herhaald.

Over Hotel Atonaal

Documentaire in drie delen van Hans Keller en Remco Campert over de Vijftigers.

De nog levende Vijftigers vertellen over het ontstaan van de Beweging van Vijftig en hun ideeën, halen herinneringen op aan wederzijdse vriendschappen en de overleden Vijftigers. Daarnaast gaan ze in op hun oude en nieuwe poëzie en die van tijdgenoten en lezen daaruit voor.

In de documentaire wordt Simon Vinkenoog tezamen met Rudy Kousbroek en Remco Campert geïnterviewd in een café in Parijs (waar zij in de jaren ’50 van de vorige eeuw gewoond hebben).

Vinkenoog praat over zijn Parijse periode, de bloemlezing Atonaal en het lezen van science fiction.

einde Persbericht Cultura

--
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 6 dagen geleden #9910 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
23u10 nederland 2.

Is genoteerd, Dettie.

Tiba.

Lees meer
17 jaren 6 dagen geleden #9917 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Net op tijd gezien...het begint over 12 minuten.Ik hoop dat ik wakker kan blijven...

O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)
Laatst bewerkt doorleni.

Lees meer
17 jaren 6 dagen geleden #9923 door Dettie_3
Beantwoord door Dettie_3 in topic Re: bericht
En zelf vergeet ik te kijken, stom, stom, stom.

Dettie
Laatst bewerkt doorDettie_3.

Lees meer
17 jaren 6 dagen geleden #9929 door leni
Beantwoord door leni in topic Re: bericht
Was mooi, ik herinner mij dat ik het ooit al gezien had..waarschijnlijk op Poetry. Simon en Remco en ook Gerrit Kouwenaar waren vaste medewerkers aan het festival, ze waren er elk jaar destijds toen Martin Mooij nog directeur was.

O que for quando for, é que será o que é (F. Pessoa)
Laatst bewerkt doorleni.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17 jaren 6 dagen geleden #9930 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ja, een mooie uitzending: ik heb gisterenavond een groot deel ervan gezien, maar ik had ze ook al eerder gezien, ik vermoed op canvas.

Tiba.

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden